Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

EOS40D, een belofte voor de astrofotograaf?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

EOS40D, een belofte voor de astrofotograaf?

Al eerder besproken op dit forum, maar nu ook uitgebreid getest.
    http://astrosurf.com/buil/eos40d/test.htm
    Een paar doorslaggevende punten

3200 iso
    Live View (dus live scherpstellen zonder computer)
    Via USB langer belichten dan 30 seconden!!
    Laag ruisniveau
    Apart LCD scherm bovenin om waarden af te lezen..

En verder vind ik m een stuk prettiger in de hand liggen dan de 400d. Daartegenover staat weer het grotere gewicht.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Re: EOS40D, een belofte voor de astrofotograaf?

Origineel geplaatst door Nop
    Al eerder besproken op dit forum, maar nu ook uitgebreid getest.
    http://astrosurf.com/buil/eos40d/test.htm
    Een paar doorslaggevende punten

3200 iso
    Live View (dus live scherpstellen zonder computer)
    En zonder de sluiter naar de verdommenis te helpen!
    Via USB langer belichten dan 30 seconden!!
    Werkt dat ook allemaal prima onder Mac OS? Kun je 'm helemaal naar wens via USB besturen voor astro-werk?
    En verder vind ik m een stuk prettiger in de hand liggen dan de 400d. Daartegenover staat weer het grotere gewicht.
    Heb 'm afgelopen weekend in Belgie even bepoteld... Zeer verleidelijk, moet ik toegeven.

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

De prijs vind ik ff wat minder verleidelijk.
      Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Is toch allemaal niet zo interessant voor de puur visuele waarnemer met z'n dobsons?
        Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Is toch allemaal niet zo interessant voor de puur visuele waarnemer met z'n dobsons?
          Daarom staat dit topic ook onder "Camera's en astrofotografische beeldbewerking"

/Raimond.
          i love astronomie

Commentaar

EricB, laat hem toch in z'n nopjes!
            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Erg verleiderlijk, nu m'n huidige camera in comatueuze toestand verkeert. (Vandaag opgestuurd naar Canon) Test rapport ziet er over het geheel genomen goed uit. Ik had liever juist wat grotere pixels gezien bij een nog grotere chip, maar de prestaties zijn verder prima lijkt me zo. Wat ik vermoed dat nog steeds een misser is, is dat het probleem van de beperkte gevoeligheid voor waterstof-rood waarschijnlijk nog steeds bestaat. Kunnen ze bij Hutech of Baader weer wat extra inkomsten verwachten. Of komt er ook een Canon EOS 40DA uit?

Groeten, Marc
              Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

-moraal ridder modus aan-

Ik ben zelf ook nogal een gearfreek, ja het is een mooie tijd waarin we leven mensen. Ik houd mezelf altijd in bedwang door een eerdere ervaring voor de geest te halen als ik weer op het punt sta een investering te doen om aan mijn 'gearfreak behoefte' te voldoen.
                Ik heb vroeger eens een basgitaar overgenomen voor een prikkie, het was een loodzwaar ding dat er eigenlijk niet uitzag. Ik moest er hard op werken om er goed geluid uit te krijgen. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik een andere bas moest hebben omdat ik met deze niet verder kwam. Tot het moment dat hij in de handen van een proffesional viel tijdens een jamsessie, jesus man wat een gelkuid kwam er uit dat ding! Ik heb er vervolgens nog jaren met veel plezier en toewijding op gespeeld.

-moraal ridder modus uit-

Yes you can, Canon

Commentaar

M15, Dank voor de waarschuwing. Tenslotte ging het naar mijn smaak goed genoeg met m'n 20D. En toegegeven, m'n contrabas, gitaar en chapman-stick komen al jaren aandacht tekort.
                  Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Wat is 'live view'?
                    M.v.gr. Frans

Commentaar

Dan zie je op je LCD wat je door je zoker ziet, zoals bij een compact digiatle camera's. Bij dSLR camera's is (was) dit niet zo. Je kan dan alleen door je zoeker kijken en andat je de fotot gemaakt hebt kun je hem op je scherm bekijken.

Commentaar

Maar gaat de kwaliteit van het beeld dan niet achteruit?...ik bedoel door de zoeker zal je waarschijnlijk veel meer zien als via zo'n schermpje (denk ik)..

Eigenlijk nooit geprobeerd, maar ik heb hier nog ergens een draadloos piepklein camera'tje liggen....als je dat voor de zoeker zou kunnen maken,en dan binnen op mijn 82cm lcd....dan heb je pas 'live preview'
                        M.v.gr. Frans

Commentaar

Da's ook nog eens een idee zeg, ik knoop gewoon mijn Ixus achter mijn Canon 300D (jawel mensen ook die kan je nog voor astrofotografie gebruiken hoor ) en dan heb ik ook live preview zonder de bankrekening te laten ontploffen voor een nieuwe 40D (maar goed als ik het me kon veroorloven kocht ik er misschien toch ook wel eentje hoor).

Commentaar

Zit NU op de sterrenwacht te fotograferen! En WAAAHAHAA! Wat een genot! Die ruisniveaus zijn zo ongelooflijk laag! Zelfs bij 3200 iso (doet me denken aan 1200 iso op de 300d). En haarscherp met livepreview. Je richt m op een ster en die vergroot je in het display 10x uit!
                            Bovendien kun je nu reeksopnames maken van meer dan 30 seconden ZONDER speciale kabel! Gewoon met de bijgeleverde remote shooting software. Werkt fantastisch op mijn macbook!
                            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Kom maar op met die foto's,

Commentaar

Werken...
                              X