Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gaat allen naar zolder...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gaat allen naar zolder...

...en kijk wat je ouders daar verstopt hebben :P

Vond dit fototoestel bij mijn ouders op zolder. Het is een spiegelreflex camera uit het jaar nul, maar toch leuk om mee te spelen als je nog niks anders hebt. De koffer zat nog vol met lenzen, filters en ander spul. Die lens die er op de foto op zit is in pricipe hetzelfde als een 2x Barlow (weet niet of dat bij een fototoestel ook Barlow heet...)

Zomaar een gokje hoor . Pentax ?
    Die lens die er op de foto op zit is in pricipe hetzelfde als een 2x Barlow (weet niet of dat bij een fototoestel ook Barlow heet...)
    die dingen heten converters en doen inderdaad ongveer hetzelfde als barlows .

Commentaar

Het is een Pentacon Praktica LTL.

Gemaakt ergens tussen 1970 en 1975.

Commentaar

Foute gok dus . :P
        Heb je misschien meer info over de lenzen ?

Commentaar

Mooi toestel, laat maar eens wat zien (als je durft :P)

Heb zelf ook een analoge spiegelreflex ergens liggen en ga die binnenkort eens gebruiken.

Commentaar

@ Skywatcher: Ik zal van 't weekend even kijken wat er precies allemaal in zit.

@ Kip: Had 'm gister al aan m'n scoop bevestigd alleen werd het daarna uiteraard bewolkt... Dus op de foto's zal 't nog even wachten zijn.

Commentaar

haha goeie vondst
              hopelijk komen er prachtige astrofoto's uit

khad ook eentje gevonden op zolder en ik had het vorige week op de proef gesteld. (ja ja toen was het nog vrijwel helder)
              Effe een paar test foto's gemaakt met ISO 400 en ging wat spelen met de sluitingstijd.
              Ben benieuwd wat de resultaten zijn!

@ Kris:
              Hoe zet ik een fototoestel vast aan mijn telescoop?
              -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
              -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Sowieso moet je de lens er af kunnen halen. Ik weet niet of dit bij iedere spiegelreflex camera hetzelfde is, maar als ik de 'oculairhouder' (weet niet of dit zo heet) van mijn telescoop uit elkaar schroef kan ik het fototoestel er gewoon op schroeven.

Commentaar

hmmm interessant...wist ik nog niet!
                  bij mijn analoge minolta spiegelreflex is het mogelijk de lens eraf te schroeven
                  ik zal het vanmiddag nog proberen
                  -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
                  -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Succes!

Commentaar

Ik zou toch die zolder verder uitkammen hoor. Wie weet hoeveel telescopen zitten er tussen
                      Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Commentaar

Nu voel ik me antiek. Ik heb die camera al 30 jaar in gebruik.
                        In de bijlage een foto van deze prachtcamera met daarnaast een 6x6 Bronica.

Commentaar

Werken...
                        X