Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Over nieuwe camera's gesproken ...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Over nieuwe camera's gesproken ...

Nee ik heb er geen nieuwe , althans nog niet .
    Maar canon brengt er een nieuwe uit .
    De Canon EOS D40.

Met live preview!! Geweldig voor astrofotografie/focussen. De 20Da had het al. Ik verkoop bij deze mijn 400D
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

1100 euro inclusief een 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM, 960 euro voor de body. Valt mee!

Commentaar

Wat ik het meest interessant aan de nieuwe 40D vond, is het feit dat de A/D converter 14 bit is ipv de huidige 12 bit.

Dat scheelt al aardig in de kwaliteit van je astrofoto's.

LivePreview vind ik meer een marketing hype.......
        Ik focus altijd met DSLRFocus, dan kun je METEN hoe je focus is.

/Raimond.
        i love astronomie

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
          1100 euro inclusief een 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM, 960 euro voor de body. Valt mee!
          Linkje ?

LivePreview vind ik meer een marketing hype.......
          Ik focus altijd met DSLRFocus, dan kun je METEN hoe je focus is.
          Toch heeft livepreview ook z'n nut , al is dat dan meer voor overdag .

Commentaar

Ik had gehoopt op een vervolg van de 5D.. een full-frame digitaal spiegelreflex in een heerlijk formaat body. Nu blijft de 1.6x cropfactor bestaan. Gelukkig, maar ook logischerwijs, heeft hij ook een EF-S vatting. Ik was van plan om mijn 17-85mm te vervangen voor een 24-70mm maar dan mis ik een behoorlijk stuk groothoek. En een goede groothoek lens voor een acceptabele prijs in die richting heb ik nog niet gevonden naast de 10-22mm. Dus mocht iemand tips hebben..!

Maar wat is die camera bruut snel! 6.5 / 3.0 fps voor 85 frames. En ze hebben het LCD scherm nog groter gemaakt, van 2,5" naar 3,0". Combineert mooi met de live preview.

Tevens zit er een langverwacht waarschuwingssysteem op de camera bij het openen van de CF-kaart houder! In plaats van volledig uit te gaan krijg je nu een waarschuwing en te zien hoeveel afbeeldingen er nog weg moeten worden geschreven voordat je de kaart kan verwijderen. Het is geen volledige lock-up, maar je moet wel erg dom zijn wil je nu nog een fout maken.

Verdere vooruitgang is natuurlijk de grotere/vergrootte viewfinder en dat de body stof/watervaster is wat mooi samenspeelt met de stof- en watervaste L-lenzen. De 40D lijkt mij ook een zeer aannemelijke opvolger voor mijn 400D. Mits ze niet tijdig met een goede opvolger voor de 5D komen, welke ik graag wat sneller zou zien.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
              Origineel geplaatst door Freek
              Linkje ?
              Effe zoeken op Amazon.

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                Ik had gehoopt op een vervolg van de 5D.
                Wedden dat dat de volgende is?

,xtG
                .tsooJ
                Ich bin ein Kollaser.
                http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Live previeuw, groot lcd scherm Beetje nadelig voor astrofotografie.

Commentaar

Als je hem aan het andere einde van een refractor of SCT knoopt zal het wel meevallen denk ik. Het gaat eerder ten koste van je nachtzich zo'n groot lcd scherm.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                      Als je hem aan het andere einde van een refractor of SCT knoopt zal het wel meevallen denk ik. Het gaat eerder ten koste van je nachtzich zo'n groot lcd scherm.
                      Daar doel ik niet op. Het grootste nadeel is dat dat scherm uw beeldsensor gaat opwarmen, en dat zorgt ervoor dat je meer ruis krijgt. Daarom dat je dat schermpje voor astrofotografie best uitschakelt. En voor "gewone" fotografie heeft iets of wat fotograaf voldoende aan de zoeker.

Commentaar

Ben het niet met je eens EricG.
                        Juist de live preview en een scherm dat zo groot is maken het focussen zonder laptop ontzettend handig. Heb het bij de 20dA gezien.
                        Het scherm kan gemakelijk uit trouwens, staat tijdens belichten niet aan. Ik vind m om die reden juist WEL geschikt voor astrofotografie.
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door EricG
                          Daar doel ik niet op. Het grootste nadeel is dat dat scherm uw beeldsensor gaat opwarmen, en dat zorgt ervoor dat je meer ruis krijgt. Daarom dat je dat schermpje voor astrofotografie best uitschakelt. En voor "gewone" fotografie heeft iets of wat fotograaf voldoende aan de zoeker.
                          Ja da's waar ook, Olympus gebruikt op zijn spiegelreflexcamera's daarvoor een aparte sensor zodat de hoofdsensor niet opwarmt zie hier, dat heeft Canon toch minder slim opgelost...

Commentaar

[...] En voor "gewone" fotografie heeft iets of wat fotograaf voldoende aan de zoeker.
                            Voor kritieke focus is het matglas van een APS-sensor camera veel te klein. Een LCD met 1:1 weergave geeft dan een betere indruk van de focus.

,xtG
                            .tsooJ
                            Ich bin ein Kollaser.
                            http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                              Ben het niet met je eens EricG.
                              Juist de live preview en een scherm dat zo groot is maken het focussen zonder laptop ontzettend handig. Heb het bij de 20dA gezien.
                              Het scherm kan gemakelijk uit trouwens, staat tijdens belichten niet aan. Ik vind m om die reden juist WEL geschikt voor astrofotografie.
                              Mogelijk dat je voor maanopnames op die manier nog aan behoorlijke resultaten komt, voor het "fijnere" werk zal je toch een andere manier moeten toepassen. Dan heb je niets meer aan dat groot scherm met live previeuw. Zelfs een laptopscherm vind ik voor dat doel on geschikt. Zelf gebruik ik daarvoor liever een oude 15" crt monitor. vééél beter.
                              Origineel geplaatst door Alien
                              [...] En voor "gewone" fotografie heeft iets of wat fotograaf voldoende aan de zoeker.
                              Voor kritieke focus is het matglas van een APS-sensor camera veel te klein. Een LCD met 1:1 weergave geeft dan een betere indruk van de focus.

,xtG
                              .tsooJ
                              Nog nooit problemen mee gehad, zelfs de autofocus is bij mij uitgeschakeld, kan het zelf zeker zo goed en dikwijls zelfs beter.

Commentaar

Werken...
                              X