Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Parallel naar usb

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Parallel naar usb

Hallo

Ik heb een Philips webcam (900NC) die ik gemodificeerd heb voor de long exposure (met een parallel aansluiting)...werkt perfect....allleen nu wil ik hem op mijn laptop aansluiten....alleen heb ik daar geen parallel poort op..

Mijn vraag...met een 'usb to parallel' kabel...zou het dan wel lukken?.

B.v.d. Frans
    M.v.gr. Frans

Ja, gebruik ik ook om de software van m'n scope te updaten. De adapter heb ik ooit voor een tientje ofzo op Ebay gekocht, kwam uit Engeland. Maar ze zijn hier ook te krijgen hoor.
    De USB-to-Serial converter (en/of andersom) heeft wel een geschikte driver nodig, maar die vind je ook online.
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Bekend probleem. Ik had 2 parallel nodig, 1 voor de webcam 1 voor de autoguiding. dat was ook ff zoeken.

http://www.store.shoestringastronomy.co ... cts_lx.htm de USB Modified Webcam Interface

Ik kreeg het niet voor elkaar met andere goedkopen verlopen of kabels

Ik heb ook ergens gelezen dat je de parallel van de webcam, over kan solderen naar usb.

Commentaar

Ik heb hem hiervandaan,

http://www.astronomiser.co.uk/gallery.htm

Werkt prima
        Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Bedankt voor de info..

Kwam dit trouwens ook tegen, maar kan er eigenlijk niet veel info over vinden (poorten etc)..

Dockingstation

Zou het met zoiets ook lukken?..
          M.v.gr. Frans

Commentaar

Als dat dockingstation een seriele aansluiting heeft wel. Maar eigenlijk zijn ze bedoeld om een laptop op aan te sluiten, om 'm via het dockingstation als 'gewone PC' te gebruiken. Je hebt denk ik het meest aan een gewone serial-to-usb converter.
            "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Re: Parallel naar usb

Origineel geplaatst door mzl
              Hallo

Ik heb een Philips webcam (900NC) die ik gemodificeerd heb voor de long exposure (met een parallel aansluiting)...werkt perfect....allleen nu wil ik hem op mijn laptop aansluiten....alleen heb ik daar geen parallel poort op..

Mijn vraag...met een 'usb to parallel' kabel...zou het dan wel lukken?.

B.v.d. Frans
              Hallo,

Advies koop geen USB/Parallelkabel in de winkel,
              deze zijn niet geschikt om de signalen, gegenereerd door de
              software in de computer, door te sturen naar de gemodde webcam.
              Deze kabels zijn alleen geschikt om een printer aan te sturen.
              Mocht je interesse hebben in een goede oplossing, mail me even.
              Ik heb al diverse dergelijke aansluitingen gerealiseerd, zowel met parallel als serieel, met succes.
              Van belang is dat ik weet wat voor laptop je gebruikt en de aansluitingen
              die er op zitten.

Groeten Comet.

Commentaar

Hallo Frans,

Ik gebruik een USB -> RS323 adapter (14 euri) en een schakeling met het IC MAX232 (1,5 euri) om het LX signaal te maken. Werkt perfect met K3CCD. Je moet wel zelf solderen. Het IC zet de RS232 signalen (-15 +15V) om naar 0 tot 5 Volt en het werkt perfect. Ik moet alles nog wel inbouwen (zie foto)
                Groeten,
                Ed
                diamant in the skye

Commentaar

Origineel geplaatst door neptunus
                  Hallo Frans,

Ik gebruik een USB -> RS323 adapter (14 euri) en een schakeling met het IC MAX232 (1,5 euri) om het LX signaal te maken. Werkt perfect met K3CCD. Je moet wel zelf solderen. Het IC zet de RS232 signalen (-15 +15V) om naar 0 tot 5 Volt en het werkt perfect. Ik moet alles nog wel inbouwen (zie foto)
                  Groeten,
                  Ed
                  Is dit ook een 900NC ?...

En kan ik daar ergens een schema van vinden?...ik heb m'n camera nu omgebouwd volgens deze site http://www.home.zonnet.nl/m.m.j.meijer/ ... c900nc.htm

En als ik dat zo zie wil ik dus meteen van dat onding af (parallel-stekker)..

Bij voorbaat dank..

M.v.gr. Frans

@cometdust

Mijn notebook is een HP 9253EA (Vista vervangen door XP)...en aan aansluitingen zitter er op:

S-video out
                  VGA
                  HDMI
                  Expansion port3
                  4 X Usb 2.0
                  Firewire
                  Expres Cardslot 54/34
                  M.v.gr. Frans

Commentaar

Hoi frans,

Het is idd een spc900nc
                    Ik heb de beschrijving voor de ombouw van onze oosterburen gebruikt: http://www.astrotreff.de/topic.asp?TOPIC_ID=51364

Een beschrijving van de max232 zie bijlage.
                    Ik heb pin4 (DTR) van de rs232 stekker aangesloten op pin 8 van het IC en pin 9 wordt dan je nieuwe LX signaal naar de 4066. De 5 volt voedingsspanning haal je van de camera en pin 5 van de rs232 stekker is de aarde. Niet gebruikte ingangen van de max232 hang je aan 5V.

Succes,
                    Ed
                    diamant in the skye

Commentaar

Dank je wel..kan ik mee aan de gang..

Ik hoop, mocht ik er niet uit komen dat je me even vooruit wil helpen (kan wel solderen,en heb over het algemeen een goede kijk op zoiets....,maar ben totaal geen electronicus)

M.v.gr. Frans
                      M.v.gr. Frans

Commentaar

paralelle poort - usb conversie

Het met hier al genoemde adres van Andy Ellis ben ik ook van deze narigheid afgekomen.
                        Prima uitleg en een billijke prijs.

http://www.astronomiser.co.uk/gallery.htm

Commentaar

Werken...
                        X