Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Is deze webcam geschikt?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Is deze webcam geschikt?

Het betreft de CAM PHILIPS SPC715NC

Wie heeft hier ervaring mee, of kan me vertellen of ik hier wat mee kan?

Gr. Dennis
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Re: Is deze webcam geschikt?

Hallo Dutchdevil,

Het is wel een cmos i.p.v. een ccd, maar dat wil nog niet zeggen dat ie ongeschikt is. Sommige dure Sony camera's zijn ook met cmos.

Als je even naar http://www.philips.nl gaat en zoekt op het camnr. kom je een
    pdf file tegen met alle info.
    Hij lijkt wel verdacht veel op de spc900nc die ik hier zelf 2x naar alle tevredenheid gebruik.

Groetjes Dirk
    stellarvue 80 ED
    skywatcher 100ED
    8" Dobje
    2x Philips spc900NC
    dsi proII

Commentaar

cam

ik heb m al gekocht :P

Heb een groothandel, dus koste me niet veel, en inderdaad hij lijkt er erg veel op.

Dat hij cmos was wist ik, kwestie van uitproberen.. Ga ik lekker doen als het een keer helder gaat worden
      - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Voor jouw komt dit bericht wellicht te laat, maar voor anderen is dit misschien nog wel interessant. De SPC715NC is minder lichtsterk dan de SPC900NC. De SPC715NC heeft 5 lux nodig om goed te werken terwijl de SPC900NC het met minder de 1 lux ook al goed doet. Dat ga je dus merken bij het maken van opnames via de telescoop.

Commentaar

ik test hem wel even, en laat weten hoe het werkt.
          Anders gaat hij weer de verkoop in en koop ik een andere.

Commentaar

Werken...
          X