Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Filters en de Canon EOS 350D

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Filters en de Canon EOS 350D

Hallo allemaal,
    ik ben hard aan het ploegen met mijn zomerbaantje in de zomervakantie nu om een Canon EOS 350D te kopen. Dit voornamelijk voor astrofotografie, al koop ik deze camera (natuurlijk!) ook voor "gewone" fotografie.
    Ik dwaal een beetje af van mijn vraag... ik las op het internet over de Baader IR / UV filter die je voor de CCD chip plaatst: http://www.telescope-service.com/baader ... ml#BAIREOS , nadat je de vorrige hebt verwijdert. Echter wil ik mijn camera ook behouden voor "gewone" fotografie en het vervangen van een filter waarvan wordt gezegt dat ie al moeilijk te plaatsten elke morgen word mij wel een beetje te veel van het goede... ik ben ten slotte wel van de luie generatie :P
    Kan een 2" IR/UV (zo eentje die je voor je webcam gebruikt) ook goed werken in combinatie met de orginele filter voor de CCD chip? of gaat dit problemen opleveren...

alvast hartelijk dank voor reacties,
    een binnenkort bezitter van een Canon EOS 350D

Als je van de luie generatie zijt kan je de camera beter laten zoals die is .
    Die filter vervangen is een werkje van zo'n enkele uurtjes .
    En je hebt geen garantie dat je de camera terug aan de praat krijgt nadien .
    (Die dingen willen wel eens gevoelig zijn voor statische elektriciteit .)
    De garantie kan je nadien ook naar fluiten als je problemen hebt .

Kan een 2" IR/UV (zo eentje die je voor je webcam gebruikt) ook goed werken in combinatie met de orginele filter voor de CCD chip? of gaat dit problemen opleveren...
    Neen , de rede om de originele filter te verwijderen/vervangen is omdat de originele filter weinig transparant is in het rode en met name het H-alpha gebied .
    Als je die erin laat en toch een 2" IR/UV filter gebruikt dan win je eigenlijk niets .
    Je kan die camera's wel geprepareerd kopen al zal je daar meer voor betalen .

Commentaar

aah, geweldig, nu is het duidelijk voor me; dankjewel

nou dan laat ik de camera maar zo als ie is

nogmaals, bedankt!

Commentaar

Hier een linkje hoe een en ander werkt als je je camera wel laat aanpassen.

Commentaar

Werken...
        X