Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nikon T-ring past niet

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nikon T-ring past niet

Hoi,

ik heb net m'n T-ring binnen, maar die pas met geen mogelijkheid op de telescoop. Wat moet ik hiervoor kopen wil hij passen?

Hij past dus nergens op, het lijkt mijde bedoeling dat je hem gelijk op de telescoop schroeft, maardat past dus niet. Heb ik hier soms een camera adapter voor?

http://www.grootven.be/Parts/fotografie.asp

Zoiets dus? Als dat zo is welke kan ik dan het beste nemen?

Wie o wie kan me helpen?

Oke .. wat past er niet aan, de ring is gewoon te klein/groot of zit het in het schroefdraad ?

Commentaar

Die ring is te groot... Maar als ik dus alles van de telescoop afschroef, dus oculair en 90 graden prisma + de adapter daarvan. Zodat ik alleen de telescoop overhoud, is de ring te klein.

Commentaar

de t ring moet helemaal als eerst,dan is hij te klein. lastig zo op een afstandje daar ff een oplossing voor vinden
        ???:

Commentaar

als ik het goed berijp heb je alleen de T-ring
          in dat geval heb je nog een T-adapter nodig die je op de T-ring schroeft
          hier kan je enkele modellen zien
          hetgeen jij nog nodig hebt is #TADP,#TA2P of#TASC

Commentaar

Hmm ok bedankt, maar waar zal ik die moeten kopen?:P
            Ik heb ff snel gezocht maar niks gevonden.

*Welke zou trouwens het beste zijn van de 3, aangezien de TADP veel goedkoper is dan de anderen.

Commentaar

je kan die bij iedere astroboer kopen,
              welke je moet nemen is afhankelijk van de kijker
              als die 2" kan nemen is dat de beste keuze omwille van vignetting (donkere randen op de foto)
              de TASC is specifiek voor SCT's ,die schroef je rechtstreek op de viasual back van de kijker

Commentaar

Nou bijv bij Ganymedes zie ik ze anders niet hoor ???: Ik zal wel even bellen naar ze

Commentaar

Nou daar hadden ze ze niet. Ze hadden het wel over een camera adapter, maar dat is het toch niet? Waar zou ik dit anders kunnen kopen?

Commentaar

je zou eens kunnen horen bij stichting de koepel

Commentaar

Tja, ik heb nu een mail naar ze gestuurd. Dus ik zal wel afwachten..

Commentaar

ik ging net ff voor de grap met een andere camera een foto proberen te maken. Ik deed dit door de camera tegen de achterkant van de telescoop te zetten (dat gat dus). Ik kreeg dit eruit en vroeg me af waarom je met een T-rin+adapter die zwarte stip in het midden niet ziet en op deze manier wel, terwijl het principe hetzelfde is.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
                          Kun je lang wachten. Ik heb een maand geleden een mail gestuurd over het kopen van een zonnefilter en niets meer van gehoord sindsdien.

Commentaar

Origineel geplaatst door Tim
                            Kun je lang wachten. Ik heb een maand geleden een mail gestuurd over het kopen van een zonnefilter en niets meer van gehoord sindsdien.
                            Hier het zelfde, eerst gebeld... na een lang verhaal stuur het maar even op via mail ( op 29/09). zo gezegt zo gedaan. nu nog steeds niets gehoord.

Hier ging het wel om een telescoop van 1900 euro ze willen geen geld verdienen.

Commentaar

ik ging net ff voor de grap met een andere camera een foto proberen te maken. Ik deed dit door de camera tegen de achterkant van de telescoop te zetten (dat gat dus). Ik kreeg dit eruit en vroeg me af waarom je met een T-rin+adapter die zwarte stip in het midden niet ziet en op deze manier wel, terwijl het principe hetzelfde is.
                              De afstand en scherpstellen, tevens zal je nu een lens gebruikt hebben en dat doe je niet met de andere camera.

Commentaar

Werken...
                              X