Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

21af04.as en externe voeding

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

21af04.as en externe voeding

Hij is binnen, de DMK 21AF04.AS. Best wel joepie.
    Meteen een vraagje: heb ik een firewire kabel met extra voeding nodig of trekt ie de voeding uit mijn laptop?
    Dank alvast!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

In principe kan firewire zelf voor voeding zorgen, net als USB. Of je nieuwe "speeltje" daaraan voldoende heeft zal waarschijnlijk wel in de beschrijving staan. In het verleden zijn wel eens problemen gemeld met de firewire poorten van de iMac's. Ik neem echter aan dat die wel opgelost zijn. (Kijk maar eens hier.)
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Vraag is Nop of je laptop een 4 of 6 pins firewire heeft .
      In het geval van het eerste heeft die externe voeding nodig .
      http://www.theimagingsource.com/en/reso ... uwp.en.pdf

Commentaar

Ik meen dat iMac Firewire 400 gebruikt en die heeft volgens mij 6 pins. Maar ik ben geen Apple kenner, dus wellicht zit ik fout.
        Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
        Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
        Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Dank! Ik heb de goede kabel. Je hebt 6pins--6pins nodig. Mijn vorige laptop had 4 pins en was dus niet geschikt geweest (tenzij je extern voedt). Ben er blij mee, want ik hoef nu niet met een extra voeding te zeulen en de hele handel kan draaien op de laptopbatterij.
          Het werkt op de Mac! Ik heb Astro IIDC aangeschaft voor die reden.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
          X