Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Welke digitale camera?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Welke digitale camera?

Goede avond, ik wil een digitale camera kopen om foto's te maken met mijn LX200, welke camera adviseren jullie?

alvast bedankt voor de informatie,

met vriendelijke groet

Stress
    We zien in de toekomst eerder buitenaards leven dan God, of is HIJ de alien die buitenaards leven schiep?!

Van welk soort objecten wil je graag foto's maken? Planeten, of meer de deepsky objecten? In het geval van planeten is een webcam namelijk aan te raden, terwijl je voor deepsky meer hebt aan een camera waarmee je lang kunt belichten: hetzij een (D)SLR, hetzij een astronomische CCD-camera.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Canon 400D, al dan niet gemodificeerd door Hutech.
      "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Canon schijnt beter te zijn met astrofotografie, alleen weet ik niet waar dat aan ligt, ik zou zeggen: Nikon D80

Commentaar

Misschien is een Canon beter voor astrofotografie omdat hij iets minder ruis heeft. Het kost mij als Nikon-fan veel moeite dit uit mijn strot te krijgen ;-) Het schijnt trouwens dat de Nikon D80 ook weinig ruis heeft, evenals de D50 trouwens. D70, 100 en 200: meer ruis.

Commentaar

Ik heb het van horen zeggen, maar op een Canon kunnen wel Nikon lenzen (met een adapter), maar op een Nikon kunnen geen Canon lenzen.
            Kan handig zijn om te weten voor het geval je Canon lenzen hebt en dan een Nikon aanschaft.
            "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Bij een Nikon worden ook de RAW bestanden nog in de camera geprocessed. Bij een Canon gebeurt dit niet, je hebt dus echte raws. Dat is een groot punt waarom er zoveel canons worden gebruikt bij astrofotografie.

Ik zou zeggen een 350D. Je kan ze doordat de 400D uit is heel goedkoop vinden. Een goede astrocamera voor weinig!

Commentaar

Volgens mij is dat bij de D80 niet meer het geval hoor, dus zullen ze nu gewoon beide even goed zijn.

Commentaar

Volgens mij is dat bij de D80 niet meer het geval hoor, dus zullen ze nu gewoon beide even goed zijn. Maar goed Stress je kan dus wel merken dat het tussen een Canon 350D,400D en een Nikon D80 (en ik heb zelf een D50 die echt super presteerd met ruis dus,) +D50. Alleen is het wel leuk en aardig maar voor de rest heb jij niks geen eisen vermeld, geen budget of wat dan ook en dat vind ik niet erg netjes...

Commentaar

Voor Astrofotografie prefereren een hoop mensen een 350D boven een 400D lees ik hier en daar.
                    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch Šlles de schuld van het onstaan van het universum.
                    Auteur:Ik

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
                      Alleen is het wel leuk en aardig maar voor de rest heb jij niks geen eisen vermeld, geen budget of wat dan ook en dat vind ik niet erg netjes...
                      Volgens mij bedoel je niet erg handig. Niet netjes zou ik het niet noemen.
                      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Wat Steem zei .

Commentaar

duidelijk, bedankt voor de info, ik ga dus zoeken naar een Canon 350d,

mochten er forum leden zijn die er een te koop hebben dan houd ik me aanbevolen

oja de aanpassing waar over gesproken wordt kun je dit zelf installeren of moet dat door een technicus worden uitgevoerd?

met vriendelijke groet

Stress
                          We zien in de toekomst eerder buitenaards leven dan God, of is HIJ de alien die buitenaards leven schiep?!

Commentaar

Werken...
                          X