Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

350D, firstlight, waar moet je op letten?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

350D, firstlight, waar moet je op letten?

Kabeltjes zijn in orde, adaptor werkt, we komen in focus, laptop en maxim werkt. Ben ik nog iets vergeten of moet het zo gaan lukken?
    Tips en tricks voor de eerste avond onder de sterren met een 350D, en een megerz 80mm, geen autoguiding Wie heeft ze?

(met een toucam kan ik ongeveer een 40 a 50 seconden volgen)
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Ben zelf begonnen met korte belichtingstijden. Die heb ik geleidelijk opgevoerd. Hoe langer de belichtingstijd des te groter een eventuele afwijking vab de montering en de volging. Darnaast ben je natuurlijk beperkt door het aanwezige strooilicht. Maar dat kun je zien als de foto's binnen komen in Maxim. Bij mij werkt 1 minuut nog prima. Als de belichtingstijden langer worden, heb ik wel een probleem (EQ5 montering). Ook ik gebruik geen autoguiding. Een ding is zeker:

Van proberen komen de mooiste dingen!!!
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Begin met iets dat makkelijk te vinden is .
      En als je een serie schiet , begin met een korte serie ( 5ą10 shots) voort het geval dat er iets mis is met focus of tracking .
      Je zal zo maar aan je 50ste shot zitten om te cocluderen dat ze allemaal trailen .
      Je kan met de webcam 40 tot 50 sec volgen zeg je , gebruik dat dan als leidraad .

Commentaar

Oke bedankt voor de support, waar ik zelf nog wat onzeker over ben is de witbalans, moet ik daar nog wat mee?
        Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

De witbalans moet ingesteld worden op daglicht (zonlicht) want dan worden sterren die gelijk zijn aan de zon ook op je foto's in dezelfde kleur weergegeven.

Verder moet je niet vergeten de juiste ISO waarde in te stellen (ik zou zelf ISO800 nemen) en het bestandsformaat op RAW instellen.

Veel succes
          "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

De incamera kleurenbalans is van minder belang , en al helemaal als je in RAW schiet .

Commentaar

Werken...
            X