Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Darkframe 10 minuten iso 1600 350d, Wat is jullie mening

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Darkframe 10 minuten iso 1600 350d, Wat is jullie mening

Vandaag is de handbediening binnegekomen voor de 350d, Zojuist een darkframe gemaakt van ruim 10 min op iso 1600. Wat denken jullie ervan?
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Dit was wel een beetje te verwachten denk ik als je een opname van 10 minuten op ISO 1600 maakt. Maar of je in de praktijk ook zo lang belichten wilt/kunt bij deze ISO-waarde kan je je afvragen. Je zou ook meerdere opnames kunnen maken die je veel korten belicht en deze dan stacken. Probeer eens 60 seconden bij ISO 400 en kijk dan nog eens hoeveel hotpixels je krijgt.

Als je wilt weten hoeveel hot-pixels je sensor genereerd kan je de foto even laden in deadpixeltest, die je hier kunt downloaden. Ik heb dat even met jouw foto gedaan en kom dan op 27436 hot-pixels, best veel eigenlijk.

Commentaar

Bedankt dat is een leuk hulpmiddel. Gisterenavond nog even dat artikel doorgelezen uit het onderstaande topic en daar komt uit naar voren dat bij een temp van 20 grdaen 5 minuten de langst zinvolle belichtingstijd is.
      Gisteren was het bij mij 23 graden binnen dus w.s. over de top.
      10 min ga ik inderdaad niet halen hoor! (helaas) mogelijk in de toekomst.
      Ik zal binkort nog eens een aantal darks maken met wat meer prakticshe waarden.
      Uit het artikel kwam ook naar voren dat ISO 1600 de beste optie is om mee te fortograferen. (deepsky)

Commentaar

Met 1600 komt er veel meer spanning op je chip, beter is 400 o.i.d.
        We're all going in the same direction - the future!

Commentaar

Ik heb gemerkt dat bij ISO800 de hoeveelheid ruis veel minder is. Ook maak ik liever meer foto's op een lagere gevoeligheid dan een op een hogere. Ik heb ISO400 alleen nog maar gebruikt i.c.m. een telelens.
          8" Skywatcher Newton (Imaging)
          4" Skywatcher Achro (Guiding)
          EQ6 Syntrek
          Canon 350D / 400D (Baader mod.)
          Philips SPC900 (Guiding)
          DSLR Focus; DSLR Shutter
          PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Ik fotografeer(de) altijd bij iso800. Met genoeg darkframes is het nooit een probleem geweest.

Commentaar

Heb je het stuk gelezen?, zo niet moet je echt eens doen, Je krijgt een ieder geval een heel goe dgeveoel over je camera

Commentaar

Werken...
              X