Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

canon 350D ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

canon 350D ?

Beste mensen,

Ik zit er over na te denken om een canon 350 D te kopen.
    Natuurlijk wil ik hem ook nog gaan gebruiken voor astrofotografie.

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen over deze camera.
    Ook ervaringen met de standaard bijgeleverde objectieven hoor ik graag.

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt voor jullie reactie
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

niemand ?
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Geduld is een schone deugd .

Commentaar

Ha Arend,
        Ik kan je helaas niets vertellen over de standaardversie van de 350D en de kitlens. Ongetwijfeld kan iemand anders dat wel.
        Zelf heb ik een Hutech gemodificeerde Canon EOS 350D / Rebel XT. Hij was al gemodificeerd toen ik hem tweede hands kocht. Ik kan je wel vertellen hoe geweldig de gemodificeerde versie is maar iemand anders is me al voorgeweest en doet dat zeer uitgebreid. Zie: http://www.ecliptica.org/service/4_0_canon350d.htm
        Je hebt het dan wel over een veel duurdere body dan de standaard versie.

Sinds vorige week heb ik ook het in het artikel genoemde objectief; een Tamron SP AF 24-135mm 3,5-5,6 AD Asf. IF. De eerste indrukken komen overeen met die uit het artikel. Het objectief wordt gemiddeld zeer hoog gewaardeerd op http://www.fredmiranda.com/. Het enige wat iets minder gewaardeerd wordt is de snelheid van de AF (bij sterrenkunde niet echt een issue).
        16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Hoi big bang,

bedankt voor je reactie. Ik zat inderdaad net die site te lezen van ecliptica. Zeer duidelijk

Heb je ook ervaringen met een speciale filter voor "daylight" fotografie ?

gr Arend

Commentaar

Inmiddels wel. Een tijdje geleden heb ik op dit forum al iets over de positieve bestelervaringen gemeld bij Hutech (jij toen ook trouwens in hetzelfde topic). Omdat ik de camera tot dusver alleen voor astrofotografie had gebruikt danwel zwaar improviserend met diverse oude Pentax-objectieven en wat verkeerde tussenringen, was het testen van het daglichtfilter tot dusver niet echt top. Met het nieuwe Tamron objectief heb ik ondertussen al heel wat daglichtfoto's kunnen maken en die zien er op het oog goed uit. Of het filter precies hetzelfde beeld oplevert als bij een ongemodificeerde 350D durf ik niet te zeggen (want weet ik dus niet). Wat wel even wennen is, is het blauwige beeld door de zoeker. Het daglichtfilter zit nu immers vˇˇr de spiegel.
            16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Okee duidelijk. Nou ja aan dat blauwe licht zul je ook wel weer aan wennen. Hmm erg interesant die 350 D.

Bedankt voor je info.

Als ik nog een vraagje heb kan ik hem dan stellen ?

Commentaar

Uiteraard!

Commentaar

Hoi Arend,

Zelf heb ik ook een 350D (ongemodificeerd. Ik ben er vooralsnog erg tevreden over.Ik heb een kit gekocht met een 18-55 mm lens en een 55-200 mm lens (beiden van Canon). Daarnaast heb ik nog een Tamron 300 mm gekocht. Dit om ook telelens foto's (piggyback) te maken.

Maar zoals gezegt: ik ben er heel erg tevreden over.

Zie op het internet voor meer info.

Voor technische info m.b.t. de 350D en astrofotografie zie ook:

Je zou het zo niet zeggen , maar dit is een hele lange link .

Overigens, op deze site staan een heleboel nuttige publcaties (in pdf).

Chris
                  8" Skywatcher Newton (Imaging)
                  4" Skywatcher Achro (Guiding)
                  EQ6 Syntrek
                  Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                  Philips SPC900 (Guiding)
                  DSLR Focus; DSLR Shutter
                  PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Ik fotografeer nu ook een dik jaar met een 350D en ik ben er tot dusver Úrg tevreden over! De kitlens is niet helemaal top qua scherpte , maar je krijgt wel veel voor de lage prijs (mocht je willen, ik heb de mijne nog liggen ). Op internet is heel veel te vinden over de camera. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.photozone.de, daar staat veel info over de camera, en alle lenstests worden met een 350D gedaan.

Hier is een review van de camera
                    En deze gaat over de kitlens

Commentaar

Bedankt mensen. Ik ga de links eens even bekijken.

nog een vraagje ? zou de 400D nog beter zijn ?

Commentaar

Hij heeft 2 megapixels meer, en een wat groter scherm. Wat ik een nadeel vind aan de 400D is dat hij geen 2e schermpje heeft voor de camerainstellingen. Alle instellingen worden nu dus op je normale scherm weergegeven en dat kost extra stroom en ik kan me voorstellen dat het in het donker bij astrofotografie storend kan zijn om constant een helder scherm aan te hebben (of is het uit te zetten?).

Commentaar

Okee,

Maar qua prestaties ?

Commentaar

De prestaties liggen meer van de lens af en van de gebruiker dan van de camera. Alle spiegelreflexen zijn goed als je naar de body's alleen kijkt. Sommige hebben wat meer opties dan andere, maar ze ontlopen elkaar niet veel.

Belangrijker is de fotografische kennis van de gebruiker en scherptekenende lenzen. Ik zou persoonlijk wat meer in goede lenzen investeren dan in een dure body.

Commentaar

Ja precies, maar ik doelde meer op astrofotografie. Daar kun je nog weinig over vinden.

Of heb jij nog leuke links.

heb jij trouwens nog mijn PB gekregen ?

Commentaar

Werken...
                              X