Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Toucam pro 4?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Toucam pro 4?

Omdat ik de Toucam pro 3 via wehkamp heb besteld kreeg ik van de week hun gids in de bus (bedankt wehkamp voor het extra oud papier). Nu wilde ik even kijken naar de huidige prijs van de cam want ik wil er ooit nog eentje kopen als guider of wanneer ik mijn oude mol bij mijn poging tot de long exposure mod.

Maar nu kwam ik een hele andere tegen - de SPC1300NC met 6 mega pixels. Of dit 'echte' pixels zijn weet ik niet want ik kan geen technische data vinden en helaas weet ik ook niet of dit een CCD chip heeft of niet.

Zie:
    http://cybernetic.com.tw/philips-pc%...0en%201300.htm

Heeft iemand meer info over deze webcam? Is deze bruikbaar voor astro?

Is die rand om de lens toevallig net 31.7 mm??? :P
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Damm ik heb net een SPC900NC gekocht. Wat zou dit wel niet kosten zo'n SPC1300NC ??

Commentaar

Vreemd waarom is van deze cam niets te vinden op de site van Philips zelf???

Commentaar

Hen vanmiddag nog verder gegoogled en volgens mij is dit een hele nieuwe cam die nog maar net aangekonigt is en in Augustes dit jaar verkocht gaat worden. Wat hij nu al in de wehkamp doet weet ik niet.

Kan niets vinden over de chip erin maar van de goedkopere versies wordt wel genoemd dat er een CMOS in zit.

Deze moet zo'n 100 euri kosten. Ik hoop dat het wat is want 6 megapixel is best leuk lijkt mij.

Commentaar

Ik heb hem even verplaatst.

Commentaar

Sorry verkeerd gegokt. Moest kiezen tussen assecoires, zelfbouw of astrofotografie. Is natuurlijk astrofoto.

Commentaar

Origineel geplaatst door borix
              Wat hij nu al in de wehkamp doet weet ik niet.
              Deze moet zo'n 100 euri kosten. Ik hoop dat het wat is want 6 megapixel is best leuk lijkt mij.
              Ik weet niet over welke webcam je het nu hebt maar de SPC1300NC staat niet op de site van Wehkamp, de SPC900NC wel voor 79,95 maar ik verwacht toch dat de SPC1300NC meer zal kosten, waar heb je die voor 100,= gezien dan ?

Commentaar

Zie: http://www.engadget.com/tag/webcam/

en (deze link staat ook in de vorige maar is direct):

http://www.press.ce.philips.com/apps...E?opendocument

Helaas staat dus allen bij de goedkoopste duidelijk dat het om een CMOS gaat. Ik kan nog geen verdere tech data vinden.

Commentaar

Heb hem trouwens wel gevonden op http://www.wehkamp.nl zoek op bnr 13724961

Maar daar staat dat hij 1.3 megapixel is. Verder bijna zelfde info als de 900.

Het klopt ook niet want deze zou nog niet eens te koop moeten zijn. Misschien is het ook niets hoor maar ik hou hem in de gaten.

Commentaar

Niet raar staan kijken als het binnenwerk gelijk is aan de 900.
                    Spec's lijken wel erg veel op elkaar.
                    Ander jasje, 2e micofoontje, nieuw (hoger) prijsje en je bent er.
                    En nu maar hopen dat er ook een adapter voor is/komt.
                    Aan twee microfoontjes heb je trouwens ook niets of je zou perse de oerknal in stereo willen opnemen.

Commentaar

heey, wat voor video resolutie heeft dat ding dan?? ik ben al wat langer opzoek geweest naar een webcam met hogere resoluties ik ik kom steeds tot de conclusie dat de video resolutie gewoon 640x480 is neem als voorbeeld de hercules dualpix of de microsoft nx-6000 de laatste bv is 2mp en 7mp interpolated maar als je op de doos kijkt staat er dat de resolutie weer 640x480 is,
                      -Meade LXD75 mount
                      -Meade 150mm f5
                      -Meade 130mm f7.9
                      -Meade ETX-70
                      -Canon Eos350d

Commentaar

Heb me rot gezocht op internet maar kom alleen maar steeds dezelfde text tegen (is elke keer een copy van die aankondiging van Philips). Ik heb verder geen technische data.

Het is nog niet eens bekend of deze wel een CCD chip heeft en of hij dus wel geschikt is voor wat wij er mee willen.

Wat er op de wehkamp site staat vertrouw ik nog niet want hij zou nog niet eens te koop moeten zijn (dus misschien nog een beetje hoop voor een betere webcam).

En wie weet is het inderdaad de 900 versie in een nieuw jasje. Voorlopig werk ik daar mee (en ik zal zeker mijn best doen om niets te mollen bij de LX mod ).

Commentaar

Werken...
                        X