Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade DSI Pro II en atik filterwiel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade DSI Pro II en atik filterwiel

Hallo iedereen; ik lees veel klachten over de DSI filterslider (licht lekken - uit focus raken met verschuiven - filters bloot aan de buitenlucht etc) - en vraag me af of het mogelijk is om de manual filterwiel van Atik te gebruiken op een DSI pro II van Meade.
    Weet iemand of dat kan? en zo ja welke adapters zijn nodig en waar e.e.a is te verkrijgen.
    Bjvoorbaat dank voor de moeite
    Cor Kolthof

Das nou toevallg. Ik was gisteren bij Robtics en heb daar een DSI pro II gekocht met het filterwiel van atik. Je hebt geen extra adapters nodig. De camera past gewoon op het filterwiel. Het is wel even zoeken naar de juiste focus stand.
    Groet, Jan

Commentaar

Ik heb een DSI Pro en de filterslide vervangen door een Adapter Plate van Scopestuff:

Als dit geen lange link is ...

Ik heb nog zo'n adapterplate liggen (toen aangeschaft omdat ik een DSI Pro II wilde aanschaffen, maar me vervolgens bedacht). Het sluit goed aan en voorkomt zo lichtlekken. Stuur maar een PB als je interesse hebt.
      Full WMN-member.
      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Beste Paul ik ben me nog aan het orienteren zogezegd, ik wilde eigenlijk een Atik 16 monochroom maar daar wacht ik nu al bijna 6 maand op, Ik heb het idee dat ik de deal moet afzeggen en dan blijft de meade pro II over als alternatief, maar helaas geen peltier koeling. Nu ik weet dat er de mogelijkheid bestaat van een Atik filterwiel met meade pro II gaat het dit worden. Maar ik heb met de leverancier afgesproken dat ik hem de tijd geef tot eind juni. Daarna schaf ik een Meade aan met Atik filterwiel en kom dan als het kan nog graag bij je terug vor de adapterplate. (ps waarom heb je je bedacht met de Meade?) met vr gr Cor

Commentaar

Dat ik niet de DSI Pro II heb gekozen had niets met de kwaliteit van de camera te maken. Die is prima. Ik kon toen voor een zeer scherpe prijs een SXV-8MC van Starlight Xpress aanschaffen en kon de verleiding eenvoudigweg niet weerstaan
          Full WMN-member.
          GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Werken...
          X