Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

UV/IR filter voor DSLR

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

UV/IR filter voor DSLR

Geeft een UV/IR een beter beeld wanneer het gebruikt wordt met een DSLR, b.c. 350D?
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Lijkt me niet. De filter die voor de CMOS zit houd ook ir en uv straling tegen. De filter is wel handig om krassen op je lens te voorkomen.

Commentaar

Ik gebruik mijn baader filter voornamelijk voor het tegenhouden van stof uit de tubus.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Het stof tegenhouden is voor mij eigenlijk de hoofdreden maar zo'n ding kost 99 euro dus vroeg ik me af of dei ook nog iets doet aan de beeldkwaliteit. Wordt de beeldkwaliteit er in ieder geval niet slechter op?

Commentaar

99(!) euro(!)? Voor een IR/UV filter?

Commentaar

30 euro.
            http://www.astroshop.de/teleskope/zubeh ... perrfilter
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Een 2" uitvoering, is dat veel?

Commentaar

Ik heb deze gekocht. Hoofdzakelijk om stof tegen te gaan.
                http://www.astroshop.de/teleskope/zubeh ... -teleskope
                Maar dat is specifiek voor SCT's!

Commentaar

Oke, ik heb al een 1,25"voor mijn webcam. Maar ik heb wel eens begrepen dat je wanneer je een 350D op je telescope wil aansluiten je met 2"moet werken, Kopt dat?

Commentaar

Ah ik zie dat de astronomic 2" inderdaad 99 euro kost. Die van baader kost 76 euro voor de 2" versie. Maar ik geloof niet dat je bij een DSLR verschil ziet met of zonder filter.

Origineel geplaatst door M15
                    Oke, ik heb al een 1,25"voor mijn webcam. Maar ik heb wel eens begrepen dat je wanneer je een 350D op je telescope wil aansluiten je met 2"moet werken, Kopt dat?
                    Als je geen (of minimale) vignetting wil is 2" zeker aan te raden.

Commentaar

Zou ik dan eigenlijk vor een ander filter moeten gaan, b.v. een goede tegen lichtvervuiling. Ik iwl hoofzakelijk galaxies op de chip gaan zetten.

Commentaar

Werken...
                      X