Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gemodificeerde ToUcam

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gemodificeerde ToUcam

Nu ben ik lekker aan het solderen geweest en heb ik bij een ToUcam 840k een zwartwit CCD op de plaats van een kleuren CCD gezet. Ik heb beeld, hoera zou je denken.
    Maar op een of andere manier werkt de sluitertijd nu niet meer (#@x"&!!) Hij blijft op 1/25 seconden staan. De gain werkt wel, en het aantal fps kan ik ook wijzigen. Dit heeft nl. enige invloed op de sluitertijd.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik bij hem/of haar langskomen voor dit probleem?

Bert
    Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Bert heb er geen verstand van maar heb dit ook een keer gehad.
    Er schijnen twee grijze draadjes te lopen naar je printplaat.

Bij mij zat er een los.
    Ik weet niet of dat bij jouw ook zo is maar wie weet.
    Ik had wel de atik 1HS maar dat is eigenlijk een omgebouwde toucam.
    Succes ermee
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hallo Bert,
      Kennelijk gaan dit soort dingen soms fout: ik heb gisteren een ToUCam Pro (de oerversie, pcvc740) omgebouwd naar monochroom/RAW.
      Aanvankelijk werkte mijn camera helemaal niet meer: hij werd door Windows gemeld als "unknown device". Uiteindelijk bleek een klein SMD-weerstandje gebarsten te zijn. Dit werd zichtbaar na inspectie met een sterke loep. Gelukkig was het nog te repareren, ik kon de waarde van het weerstandje achterhalen door met twee meetpennen de uiteinden tegen elkaar te drukken (het bleek een nul ohm doorverbinding te zijn). Draadje erover gesoldeerd en nu doet ie het weer (pfff...)
      Je zou het pcb eens kunnen checken met loep of stereomicroscoop op dit soort mishaps, dunne tiertjes soldeer en andere narigheid. Een andere tip heb ik helaas niet voor je.

Succes en sterkte,
      Harold.
      RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Werken...
      X