Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

SPC900nc of LUNAR PLANETARY IMAGER of Webcamera van Celestro

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

SPC900nc of LUNAR PLANETARY IMAGER of Webcamera van Celestro

Hoi ik wil digitaal foto's gaan maken zowel planeten als deep-sky en ik zou jullie advies willen. Ik tweifel tussen de SPC 900 nc of de LUNAR PLANETARY IMAGER van Meade of de Webcamera van Celestron.Zelf heb ik de LXD-75 telescoop. De Webcamera van Celestron heeft een ccd sensor en de sp900 ook en de meade een cmos maar daar zit wel weer het kabeltje en autostar suite bij tja............tweifel dus

Alvast bedankt

Volgens mij zit er niet zoveel verschil in deze drie cams. Behalve dat je bij de philips nog een adapter moet hebben om hem aan scoop te kunnen hangen en dan kom je qua prijs ook dichter bij b.v. de LPI.
    Groet, Jan

Commentaar

is die cmos sensor dan net zo goed als de ccd sensor bij deze ?

Commentaar

Ik heb er geen ervaring mee, maar in deze prijsklasse maakt het volgens mij niet zoveel uit.

Wat misschien mee kan helpen in een keus, wat voor capture software wordt er meegeleverd, want de philips heeft software die in mpg vastlegd. Moet je toch weer klooien om het naar avi te converteren.
        Groet, Jan

Commentaar

De CCD is gevoeliger dan de CMOS. Ik zou voor de philips gaan!

Commentaar

SkyGuy heeft gelijk. De Philips is gevoeliger, de Meade kan wel langer belichten en is al voorzien van adapter en filter. Maar wil je betere plaatjes, ga dan voor de SPC.
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

oke een ccd sensor moet het worden, maar hoe zit het dan met de Webcamera van Celestron NEXIMAGE die heeft ook een ccd sensor (filter weet ik niet )

Commentaar

Daar zit dacht ik (correct me if i'm wrong) dezelfde ccd in als in de philips. Maar ik dacht dat de philips wat goedkoper is dus als je voor maan & planeten gaat is de philips de beste keuze. En je kan hem nog altijd modificeren voor langere belichting.

Commentaar

oke bedankt voor alle informatie het wordt toch de SPC900nc ik heb hem al besteld.

Commentaar

Remko goede keus, ik heb zelf de toucam pro 840 en heb de LPI van meade mogen lenen ik was blij dat ik een webcam heb en niet de LPI.
                    Het beeld op de computer met een LPI is vele male trager dan bij een webcam en ik vond het programma wat bij de LPI werd geleverd nogal omslachtig, ook vond ik de LPI erg ruis gevoelig dit komt omdat het een CMOS is in plaats van een CCD, de CCd die in mijn webcam zit is een Sony icx098bq en van de LPI....geen idee.

Commentaar

ja ben blij dat ik er ik er uit ben, als je hem ombouwd voor langere sluiter tijden kun je dan ook dingen als de m13 een beetje goed erop krijgen of valt dat altijd tegen mij is verteld dat de spc900 vooral voor planeten en maan is, maar zou wel leuk zijn als ik er meer zou kunnen uithalen.

Commentaar

Werken...
                      X