Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maxim Dl en 350D, wie werkt ermee?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maxim Dl en 350D, wie werkt ermee?

Hallo,

Ik probeer mijn 350D te laten werken met Maxim Dl.
    Na enig gezoek begint er leven in te komen. Ik heb nog wel een paar problemen.

Ten eerste lijkt het erop dat er maar een gedeelte van mijn beeldveld binekomt, n.l. de linkerbovenhoek. In mijn FITS window staat x op 640 en y op 480. Dit slaat nog op mijn webcam maar ik heb geen idee hoe en of je dit kan aanpassen.

Een ander "probleem' is dat de camera naar RAW formaat springt als ik maxim gebruik?

Iemand die raad weet?
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Hallo M15,

Ik heb wel eens mijn EOS 350D met MaximDL (V 4.5.8) gebruikt.
    Let er op dat bij het tabblad "Settings" van het "CCD Control Window" de waarden voor het subframe op nul staan. Als dit niet zo is, wordt slechts alleen dat deel van deel ccd uitgelezen dat door deze waarden wordt bepaald.

MaximDL gebruikt standaard het RAW formaat. Dat heeft als voordeel dat je geen verlies hebt door conversies die de camera hebt. Je kunt achteraf dit weer naar kleur omzetten.
    Wil je wel gelijk kleur hebben, dan moet je de optie "Image Mode" van de camera setup vam MaximDL op "Developed Color" zetten.

Groet,
    Paul
    Full WMN-member.
    GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Bedankt Paul,

Ik had inmiddels al een volledig beeldveld maar de RAW setting was ik nog niet uit.
      Voor zover ik heb kunnen nagaan heb jej voor de bulk optie, langer dan 30 seconden naast de usb kabel nog een extra kabel nodig. Weet jij hier meer van?

Commentaar

Voor lange belichtingstijden heb je inderdaad een extra kabel nog.
        Ik heb zelf een serieel kabeltje:

http://astronomiser.co.uk/300d.htm

Maar ook Shoestring Astronomy heeft kabels.
        Full WMN-member.
        GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Voor DSLR bezitters is maxdslr wellicht een optie.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Nop, denk jij dat je bij Maxim DSLR geen tweede kabel nodig hebt om meer dan 30 sec te belichten.
            Ik heb nu een demo waarin in de info van het programma staat (versie) Maxim+DSLR. Alles werkt nu goed behalve boven de 30 sec.

Paul, moet je nog instellingen veranderen in Maxim als je de mini Jack ook aansluit om langer te belichten o is het gewoon een kwestie van de tijd boven de 30 sec zetten?

Commentaar

Als je enkel een DSLR gaat gebruiken is Maxim DSLR inderdaad een goedkoper alternatief.
              Ik heb echter voor MaximDL gekozen omdat ik ook andere CCD camara´s heb die ik ermee wil gebruiken.

In de camera setup van MaximDL moet wel nog de juiste keuze maken bij het veld "Shutter Release" om langer dan 30 sec. te kunnen belichten. Tevens moet "Bulb exposure" op "30 seconds and over" worden gezet.
              Full WMN-member.

Commentaar

Paul ik heb alleen usb, voor mijn Toucam gebruik ik al een kabel van de site die jij hebt gegeven. Mijn vraag is of ik in de software(maxim) ook nog aan moet geven op welke poort de kabel(BULB) is aangesloten?

Commentaar

Je moet dat inderdaad aangeven in Maxim. Dat is namelijk de keuze die je moet maken bij het onderdeel "Shutter Release": Com1, Com2, etc. maar bijv. ook DSUSB (een USB kabel die door Shoestring Astronomy wordt geleverd en voor jou wellicht een betere keuze is):

http://www.store.shoestringastronomy...roducts_ds.htm
                  Full WMN-member.

Commentaar

Oke die optie heb ik gezien in Maxim, de onderste van het menu geloof ik.
                    Maar ik blijf wel twee kabels nodig hebben toch?. DUSB. Lange belichting via USB(zonder convertor naar serial) + een standaard USB kabel

Commentaar

Dat klopt. Als je ook nog eens is een voedingskabel voor de camera gebruikt, kom je zelfs op drie
                      Full WMN-member.

Commentaar

Oke, bedankt Paul weer een stapje verder.

Commentaar

Werken...
                        X