Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Darkframe 350D, jullie mening.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Darkframe 350D, jullie mening.

Nou het moest er toch een keer van komen. Vabdaag een 350D op de kop getikt, werkelijk als nieuw. Ik heb een darkframe gemaakt van 30 sec op iso 1600. Volgens mij ziet het er wel goed uit, wat denken jullie?

Da's een beetje vroeg om te zeggen .
    Misschien moet je die eens langer belichten , dan zal je er meer over kunnen vertellen .
    Oh en zie dat je je diafragma niet op f/29 laat staan als je astrofoto's gaat maken .

Commentaar

Zou je dat nader kunnen toelichten Skywatcher? Sinds kort ben ik ook de gelukkige eigenaar van dezelfde camera en ik snap niet goed wat er aan dit darkframe mankeert. En hoe zou het dan beter kunnen en waarom?

Meen wel het één en ander te zien...zijn dat hete pixels?

Ik heb er alleen nog maar overdag mee durven fotograferen, maar het moet er toch eens van komen, dus ik maak mijn borst vast nat...

Commentaar

Wat je ook zou kunnen doen:

Maak darkframes met verschillende instellingen b.v.

veschillende ISO waarden en belichtingstijden. Kun je die met elkaar vergelijken. Let daarbij ook op dat je die in dezelfde omgevingstemperatuur maakt.
        Groet, Jan

Commentaar

Het is inderdaad beter meerdere darkframes te maken om een betere indruk van de camera te krijgen. Ik heb zelf een beetje problemen gehad met hete pixels op mijn 400D en dat is hier te lezen. Uiteindelijk is alles goedgekomen gelukkig. En hier staat een programma die de hete en dode pixels voor je telt. Werkt erg simpel en snel.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

@skywatcher Hoe kan jij zien dat de camera op f29 staat?
            en hoe kan ik langer belichten dan 30 sec?
            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Ik kan de opname gegevens bekijken als ik de foto ophaal .
              Als je een foto op je harde schijf hebt staan moet je maar eens naar eigenschappen en samenvatting kijken .
              Zoal voorbeeld hieronder .
              Om langer te belichten moet de camera op BULB staan , probleem hierbij is dat dat je de onstpanner knop ingedrukt moet houden als je geen afstandsbediening hebt .

Commentaar

Oke dat wist ik niet.
                Heb je toevallig ook ervaring met Maxim Dl. Ik hem de 350d aangesloten en belicht dan via Maxim. Dit lijkt te werken maar ik krijg maar een heel klein gedeelte van mijn beeldveld binnen. De uiterste linker bovenhoek.Enig idee hoe dit komt?
                Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Werken...
                X