Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

probleem met AVI in Registax

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

probleem met AVI in Registax

Ik hoop dat ik dit in het goede forum plaats (moet misschien in Digitale media?).

Ik gebruik een Toucam pro en maak dan Avi's met behulp van VirtualDub. Die open ik dan in Registax maar daarin is dan een klein randje van rechts naar de linkerkant verschoven. Zie plaatje.

Dit kan bij stacken van maan frames heel irritant zijn.

Kent iemand dit probleem en hoe ik het kan oplossen?
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Zeer merkwaardig! Ik heb zelf nog nooit problemen met Registrax gehad (alleen met die nieuwe multi-point alignment, ik hoop maar dat mr. Berrevoets, maker van Registrax, dat in 4.01 te verbeteren) ik wijk een beetje af, in ieder geval: ik vermoed dat die fouten in de foto het gevolg zijn van een aantal slechte frames, die tijdens het alignen roet in het eten gooien en de frames verkeerd alignen. Dat komt neer op alle frames goed na gaan en kijken of er een paar slechte bij zitten (misschien dat Registrax problemen heeft met de eerste paar frames? gebeurd bij mij nog wel eens).
    Als dit het niet oplost, kan ik voor jouw niks bekenen, slechts tegen je zeggen dat je voortaan maar het met de Toucam mee geleverde VideoImpression moet gebruiken voor het maken vd avi, dan weet je in ieder geval zeker dat ie het doet.

sterkte ermee!

Commentaar

Ik moet eerlijk zeggen dat Virtualdub altijd al een vrij lastig programma is geweest als het op 'capture' aankomt (wil nogal eens vastlopen o.i.d)..

Ik werk er al jaren mee, maar dan voornamelijk om er avi's mee te bewerken, of om ermee te frameserven (vorige hobby was het maken van dvd's, en daar was dat programma, als tussenonderdeel uitermate geschikt voor)..

Afijn, maar om op je probleem terug te komen....je zou eens een nieuwere versie kunnen proberen, want je zegt dat je de VirtualDub gebruikt....er bestaat al jaren de VirtualDubMOD...ik weet niet of je die gebruikt,anders zou je die eens kunnen proberen.

Of anders eens AMCap proberen...is heel wat gebruiksvriendelijker als de VirtialDub om mee te capturen en de kwaliteit van de avi is nagenoeg hetzelfde...en je kunt op fullscreen zien wat je aan het doen bent..
      M.v.gr. Frans

Commentaar

Bedankt Chaim en mzl, ik zal denk ik eens een ander programma (of versie) proberen om te capturen. Ben eerlijk gezegd gewoon begonnen met Virtualdub omdat dat het eerste programma was wat ik tegenkwam.

VD zal ik denk ik nog wel gebruiken voor de filters die je kunt gebruiken. Ik ga maar weer verder met oefenen/leren.

Commentaar

De ene avi is de andere niet en Registax kan niet alle AVI's aan.(Eenvoudige camera's met filmfunctie kan een error geven bij het openen van de file. VirtualDub kan dan uitkomst bieden om er een sort Raw-AVI van te maken welke Registax wel kan lezen.
          Je opent je oorspronkelijke AVI in virtualdub en slaat hem dan op (Save as AVI F7).Hierna kan Registax hem wel open.
          Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Probeer anders K3CCD eens. Die kun je ook in een freeware versie downloaden, versie 1.xx. De AVI's van dit programma draaien probleemloos op Registax 3 en 4, ook indien je meer dan 2000 frames hebt. Je PC hoeft ook niet meer dan 256 Mb geheugen te hebben.

Bert
            Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Heb K3CCD al eens bekeken maar nog lang niet genoeg tijd in gestoken om er echt mee om te kunnen gaan. Het zag er wel erg goed uit.

Net trouwens weer met Virtual dub filmpjes van de zon gemaakt en in registax bewerkt en nu had ik het probleem niet. Misschien gebeurt het alleen bij bepalde framerates of iets dergelijks. Ben voor mijn werk de hele dag support aan het geven voor en testen van software en hardware dus moet hier eigenlijk ook achter kunnen komen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Tholootje
                De ene avi is de andere niet en Registax kan niet alle AVI's aan.(Eenvoudige camera's met filmfunctie kan een error geven bij het openen van de file.
                Komt me bekend voor, avi-filmpjes die ik met mijn Canon Ixus heb gemaakt worden ook niet begrepen door Registax. Ik zet ze om in een standaard avi (uncompressed) met AVS Video Converter dan snapt Registax ze wel.

Commentaar

Mijn eerder opmerking over de avis van de zon klopte niet. Die hebben dus hetzelfde probleem.

Heb nu wel een 'workaround' gevonden - ik merkte dat als ik de avis in VirtualDub nog een keer omzet met wat filters (ik maak alles ietsje scherper en contrast hoger/brightness lager) en dus een 'nieuwe' avi maak dat het dan weg is. (?)

Snap er nog niet veel van maar hopelijk kom ik er nog achter.

Maar aan jouw verhaal te horen Sterrenkijker is het meer iets van Registax dan van VD.

Naja het werkt wel maar duurt allemaal ietje langer zo. Hopelijk kan ik mijn eerste maan mozaiek binnenkort posten.

Commentaar

Origineel geplaatst door borix
                    Maar aan jouw verhaal te horen Sterrenkijker is het meer iets van Registax dan van VD.
                    Ja of het ligt aan de manier waarop Canon zijn avi's maakt want ik heb ook problemen met het afspelen van deze filmpjes op de pc (op de camera werkt het wel goed).

Commentaar

Kan het ook zo zijn dat de frames in de AVI wat te donker zijn. Bij mij gaat het stacken ook niet goed als ik te donkere frames gebruik. Dan plakt Registax de beelden ook verkeerd aan elkaar.
                      8" Skywatcher Newton (Imaging)
                      4" Skywatcher Achro (Guiding)
                      EQ6 Syntrek
                      Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                      Philips SPC900 (Guiding)
                      DSLR Focus; DSLR Shutter
                      PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
                      X