Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

DSLR aansluiten (deel 2)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

DSLR aansluiten (deel 2)

Hallo forumleden,

Ben dus nu in het bezit van een adapterring voor de camera. Gisteren avond een poging gedaan om te fotograferen. Nu kwam ik het volgende probleem tegen:

Door het verwijderen van de lens en het oculair wil ik gaan fotograferen in het primaire brandpunt. Echter, met de adapter aangeschroefd blijkt het brandpunt van de telescoop te kort te zijn. Deze ligt dus nog voor het laagste punt van de focusserinrichting. Hierdoor krijg ik het beeld dus niet scherp. Maak ik ergens een denkfout of is hiervoor een goede oplossing?
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Nee je maakt geen denk fout, Had het zelfde probleem, echter ik kan een verlengstuk wat op de focuser zit, er af halen.

Heb bij Rob(tics) een adapter gehaald waarmee ik oculair projectie kan doen en dan kan het verlengstuk blijven zitten.

Nadeel, verlies van licht, moeilijker scherpstellen, langer belichten.

Voordeel, afbeeldings grote heb je een beetje in eigen hand afhankelijk van het gebruikte oculair.
    Groet, Jan

Commentaar

Ok, dit verlengstuk heb ik ook. Maar om de zelfde redenen die jij ook al noemt wilde ik dus ook in het primaire brandpunt gaan fotograferen.
      EQ6 Syntrek
      Philips SPC900 (Guiding)
      DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Da's dan mooi kl........ als je je focuser niet verder in kan draaien. Ik zou zo gauw geen oplossing weten. Andere focuser misschien?
        Groet, Jan

Commentaar

Er kan wel een oplossing voor zijn. je kan proberen de hoofdspiegel verder naar boven te brengen. bv door de collimatie bouten zo te draaien dat de spiegel zo hoog mogelijk in de buis komt. dat kan al genoeg zijn. anders proberen te verhogen door wat dikker materiaal achter de spiegel en de cel.
          als laatste optie een andere low profile focuser

Commentaar

Ben zelf geloof ik niet zo scherp geweest. Op de camera ring kan ik een 1,5" verloop voor de focuseerinrichting schroeven. Deze plaats ik dan ik de focuseer. Vandaag heb ik ontdekt dat ik de 1,5" bus van de focusserinrichting EN de verloop kan afdraaien.

En deze twee ringen passen weer op elkaar. hierdoor heb ik 3 cm meer ruimte gekregen.

HET PAST NU!!!!!
            EQ6 Syntrek
            Philips SPC900 (Guiding)
            DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Soms duurt het even voordat je alle mogelijkheden van de scoop door hebt. :P
              Groet, Jan

Commentaar

hehehehe. en toch wonderlijk dat dat chinese spul allemaal op elkaar past
                EQ6 Syntrek
                Philips SPC900 (Guiding)
                DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Werken...
                X