Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Is de DSI pro beter dan een Toucam Pro

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Is de DSI pro beter dan een Toucam Pro

Beste mensen,

Ik heb een toucam pro (lange belichting, kleuren chip). Ik wil graag een betere camera en overweeg een DSI pro te nemen.

Is dit een logische keuze, m.a.w. ga ik er en behoorlijk stuk op vooruit of is het verschil te klein om een investering te reachtvaardigen.

Wat vinden jullie?

Groet
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Persoonlijk zou ik het niet doen.
    Ik heb verder geen ervaring met astrofotografie, maar als ik de foto's bekijk die met een DSI gemaakt is vind ik het niet echt best voor dat geld.

Ik denk dat het geen goed idee is voor jou om foto's te gaan vergelijken gemaakt door een toucam pro en een dsi.
    Dan kun je zelf gaan bekijken of het jou een lege portemonnee waard is.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Foto's met dsi of webcam.

Ik heb zelf een Dsi pro met filterset liggen.
      maar moet zeggen voor Planeten , en maan .... Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen..... wel met de webcam dat gaat heel goed.
      Ik moet je natuurlijk ook zeggen dat ik nog niet zolang bezig ben met fotografie. Maar dat het mij wel lukt om met een Webcam Saturnus er goed op te krijgen wil toch wat zeggen.

Ik weet wel dat de chip van mijn DSI pro veel gevoelliger is en beter gefocust moet staan.
      In het begin dat ik de dsi had kon ik saturnus er niet eens in krijgen wat mij wel heel gemakkelijk afging met mijn webcam.

En dan de prijs natuurlijk ..... met 10 euro kan je al klaar zijn. want zoduur zijn de webcams.

voor planeten en maan en goedzichtbare nevels zou ik echt wel gaan voor een webcam.

The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
      met statief + volgmotoren.