Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ruis om de planeet

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ruis om de planeet

Goed mijn eerste foto met de UV/IR filter is een feit. Saturnus is scherper in beeld en kan duidelijk de ringen voor de planeet zien. en heel vaagjes de casinie scheiding opmerken.

Na wat stunten met de verzadiging en versterking en contrast heb ik aardig wat ruis kunnen weghalen. Maan nu heb ik iets wazigs om de planeet zelf heen, denk als ik dit kan weghalen ik goede foto's kan maken.
    Op de foto hieronder zie je wat ik bedoel, en hoe heet dit fenomeen eignelijk.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Hmmmm,

Het kan aan mijn monitor instellingen liggen maar ik heb alleen een zwart plaatje...
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Denk dat het aan je instellingen ligt, maar Firefly wat doe jij eigenlijk tegen de waas(ruis) om de planeet (object)zelf heen.

Even voor de duidelijkheid Ruis in het scherm is opgelost, nu alleen nog de waas om de planeet zelf.

Commentaar

laat de originele met de ruis is zien, Nu heb je te veel verzadigd denk ik. Ruis kan je beter weg halen met Neat image of andere software wat er op lijkt .

Commentaar

Nou het meeste ruis haal ik er uit voor ik ga opnemen met versterking en verzadiging.

Ik heb met wavelet en rgb wel wat meer details naar voren kunnen halen o.a schaduw van de planeet maar in het midden hou ik een soort van vlekje over, en lijkt niet erg mooi (verwormt) maar de waas is dan wel weg.

Commentaar

Werken...
          X