Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

dsi:maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Peter
    antwoordde :
    Zeker mooie plaatjes.

Zoals Maarten al zei, kun je met een Barlow lens meer vergroten en zodoende meer details tevoorschijn halen.

Laat een reactie achter ::

• Schipluiden
    antwoordde :
    nuhja vole maan ff met nagler in beeld plop je nachvisie weg (eis maan waarschuwing op telescoop ! )
    volledig me eens!

verder zijn je plaatjes echt mooi. vooral die maan-10 kan ik erg waarderen. het mooiste effect bij maanfoto's krijg je namelijk rond de terminator, waar de kraters en kleine details het meeste opvallen door het immer veranderende schaduwspel.

tip: probeer de volgende keer bij een wat minder volle maan in te zoomen op een bepaalde krater rond de terminator (heb je waarschijnlijk barlow ofzo voor nodig).

ik heb slecht 1 "foto" gemaakt van de maan, maar die ga ik hier niet plaatsen, aangezien die zooo slecht is (de maan stond slechts 20 graden boven de horizon en het filmpje (met de neximage) werd gemaakt vanaf een wiebelige ondergrond over een warmte-uitstotend dak van ons huis).
    maar wanneer binnenkort het weer het toestaat, ga ik zeker meer opnamen van de maan verzamelen, en die dan ook hier proberen te posten!

ga door met het goede werk!
    groeten,
    maarten

Laat een reactie achter ::

• sould3mon
    started a topic dsi:maan

dsi:maan

nuhja vole maan ff met nagler in beeld plop je nachvisie weg (eis maan waarschuwing op telescoop ! )

de dsi color heeft nu ook een update waardoor nieuwe opties die voorheen aleen voor pro waren weggelegt nu ook door deze camera gebruikt kunnen worden

aangezien deze plaatjes van verschillende formaat zijn en zeker de hele topic kapot zou maken post ik maar een link naar de directory en zijn jullie zelf verantwoordelijk voor het klikken op de desbetrefende plaatjes

http://members.lycos.nl/sould3mon/telescoop/maan/

maan.jpg

vergroot door de drizzle maar denk dat dit gewoon software matig is
    dus niet echt veel voordeel zou hebben om dat door het programa te laten doen .

maan1,2,3 en 6
    van het opervlakte ik vind detail erg mooi

tenslote een van de eerste gelukte drizzle
    maan-10.jpg
Werken...
X