Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

mijn eerste neximage resultaat

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

mijn eerste neximage resultaat

hoi allemaal,

hier dan mn eerste resultaat van mn nieuwe neximage. het is nog geen wereld-afbeeding van mars, maar ik ben er toch al best wel tevreden over.
    spoedig hoop ik een barlow of powermate aan te kunnen schaffen, zodat ik mars wat groter in beeld krijg.

(de link is overigens naar het forum van cloudy nights, een internationaal forum voor amateurastronomen. best leuk om een keertje rond te neuzen, als je engels het toestaat).[/url]
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Proficiat! Mars is op dit moment nog slecht te zien, en je kunt duidelijk de structuren zien.
    Mooie foto dus. Maak er ook een eind oktober, die zou ik graag willen zien (voor het verschil!)
    :applaus:
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door norbert
      Proficiat! Mars is op dit moment nog slecht te zien, en je kunt duidelijk de structuren zien.
      Mooie foto dus. Maak er ook een eind oktober, die zou ik graag willen zien (voor het verschil!)
      :applaus:

Dat zou ik niet te hard zeggen.

Commentaar

Het is in ieder geval een mooi begin. Vergeet niet dat voor het verkrijgen van bovenstaande foto's (a la Richard) flink wat ervaring vereist is.
        Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

Ja zeker .. en de nodige aparatuur .

Het was ook als voorbeeldje dat Mars al heel goed op te nemen is ondanks dat ie nog wat klein is .

En zeker als eerste resultaat is het niet slecht !

Commentaar

Mars klein of niet...mooi plaatje :buiging:

Trouwens kijk eens naar de noordpool.....is dat een gedacht of is het ijs daar kleiner geworden (oppervlakte) of heeft dit met het plaatje zelf te maken?????

Commentaar

inderdaad philip, het ijs op de pool wordt minder. alleen betreft het niet de noordpool, maar de zuidpool, die in beide afbeeldingen (bij mij en die van richard (super-foto overigens)) boven is afgebeeld.
              op het zuidelijk halfrond is namelijk 2 weken geleden de zomer begonnen, waardoor het daar nu dus echt warmer begint te worden en het ijs begint te smelten. waarschijnlijk zien we over 2 a 3 maanden helemaal geen ijs meer liggen op de zuidpool.
              Vixen Great Polaris
              Canon 350D - NexImage

Commentaar

yahoo! ik heb net een televue 2.5x powermate besteld! laat mars maar verschijnen!
                alleen nog even een hartmann masker maken en dan kan ik weer verder gaan met oefenen...
                Vixen Great Polaris
                Canon 350D - NexImage

Commentaar

haha.! cool ik kom een keer kijkeNhahha

Commentaar

das prima...

ik ben zelf ook wel benieuwd hoeveel ik de komende 2 maanden van mars ga zien (en/of vastleggen).
                    ik kan er wel zeker van zijn dat mars voorlopig mn primaire doel zal worden van mn komende waarneem-sessies...
                    Vixen Great Polaris
                    Canon 350D - NexImage

Commentaar

Werken...
                    X