Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Iemand ervaring met RegiStax?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Iemand ervaring met RegiStax?

hoi allemaal,

heeft een van jullie ervaring met RegiStax? ik heb er nu een week ervaring mee en op mijn compu (een laptop, pentium 4, windows xp) duurt het echt een eeuwigheid om avi-files te processen. momenteel is mn laptop bezig met een video van mars en hij is nu al 17 uur bezig om de beste frames eruit te halen en te stapelen. heeft iemand dezelfde ervaring, of weet iemand waarom dit bij mij zo lang duurt, en hoe dit eventueel sneller kan?

groetjes, maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

uit hoeveel frames bestaat die dan ? de avi

als ik een avi van b.v 2500 frames stack ben ik daar een klein uurtje mee bezig . (p4 2.0 ghz 512mb)

bij mars kan je niet al te lang opnemen ivm rotatie. 2 min max

Commentaar

bestaat uit 1500 frames.
      maar ik geloof dat ik de boosdoener heb gevonden. ik wilde namelijk de frames re-samplen en met een factor 2 vergroten. ik denk dat mn registax het daar vooral heel erg moeilijk mee heeft (hihi, hij is nu al 24 uur bezig, met de beste 300 frames uit 1500 te processen).
      ik laat hem nog even dit werkje afmaken, maar daarna doe ik het nog een keer, maar dan zonder re-sample. kijken wat ie dan doet...
      Vixen Great Polaris
      Canon 350D - NexImage

Commentaar

Ja dan gaat je pc een beetje werk verichten

Ik zou wel wat meer beeldjes gebruiken dan 300 probeer is 50% of nog meer. voor de ruis zal dat zeker beter zijn, en geeft net zoveel detail of zelfs meer als de beste 300.

Commentaar

bedankt voor de tip...
          ik zal nog eens een beetje gaan stoeien met registax. verder wil ik ook nog een barlow aanschaffen en een hartmann-masker maken voor het focussen..
          jaja, ik hou mezelf wel bezig de komende tijd. nu maar hopen dat ik voor begin november een beetje heb kunnen oefenen.
          Vixen Great Polaris
          Canon 350D - NexImage

Commentaar

Werken...
          X