Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

DMK camera's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door skywatcher
    Kleine update : vandaag een mailtje ontvangen dat de camera aangekomen is in de winkel en ze gingen hem zo snel mogelijk opsturen .
    Hee Toppie.

Ik heb de camera direct besteld.
    ben benieuwd.

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door M15
      Hoe zit het met het deepssky werk van deze camera's. Ik kan geen foto's vinden en op de site staat alleen een foto van de orion nevel.

Groet
      Beste M15,

Alhoewel ze wel lange belichtingstijden aan kunnen zijn het geen echte deepsky camera's. Deze camera's blinken uit op maan en planeten.
      Je kunt met een hoge framerate ongecomprimeerde avi's maken.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
        Maar weet jij nou wat die trigger en I/O functie is ?
        http://www.theimagingsource.com/en/reso ... gio.en.pdf
        Tja, die had ik al gelezen. Maar snap het niet echt.

gr Arend
        Volgens mij is die triggerfunctie de mogelijkheid om via elektrische puls een foto te maken,waarvan parameters (lengte van belichting) softwarematig zijn te programmeren met bv. Visualbasic (i/o-functie).
        Als dit zo is,dan is dit bv. handig als je dieren wil fotograferen die door een sensorbaan lopen etc.
        Nogmaals,dit is wat ik denk op te kunnen maken uit de pdf-file.
        Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

even een vraagje?

Ik ben ook van plan een andere camera aan te schaffen, de DMK lijkt me een goede optie, maar twijfel nog tussen de monochroom en de color.
          Met de color kun je volgens mij direct imagen terwijl je met de monochroom gebruik moet maken van rgb filters, zal de kwaliteit van de foto's erg verschillen of is het alleen de kleur van de foto die anders is.

Wat ben je verder nog nodig en wat voor prijskaartje hangt daar dan aan hierbij denk ik aan de filters, filterwiel ed
          "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Origineel geplaatst door 130 mm andre newton
            even een vraagje?

Ik ben ook van plan een andere camera aan te schaffen, de DMK lijkt me een goede optie, maar twijfel nog tussen de monochroom en de color.
            Met de color kun je volgens mij direct imagen terwijl je met de monochroom gebruik moet maken van rgb filters, zal de kwaliteit van de foto's erg verschillen of is het alleen de kleur van de foto die anders is.

Wat ben je verder nog nodig en wat voor prijskaartje hangt daar dan aan hierbij denk ik aan de filters, filterwiel ed
            Hoi,

Met een monochroom camera heb je in het algemeen een betere resolutie. Een kleuren camera gebruikt in princiepe 3 of pixels om een kleur signaal te maken. Bij z/w wordt elke pixel al individueel signaal gebruikt. Dus neemt de resolutie toe. Maar ook de gevoeligheid. Er zijn namelijk meer pixels die licht opvangen.

Wel heb je gelijk dat het veel bewerkelijker is. Dus dat is de afweging.

gr Arend

Commentaar

Zo , de nieuwe camera is binnen .
              Voelt solide aan en ziet er netjes uit .
              First light zit er helaas nog niet in , firewire kaart wil niet meewerken .

Commentaar

Zo , de nieuwe camera is binnen .
                Voelt solide aan en ziet er netjes uit .
                First light zit er helaas nog niet in , firewire kaart wil niet meewerken .
                Foto !!!!!!

hoe bedoel je firewirekaart ?

Als je een firewire aansluiting hebt dan moet dat toch gewoon werken ?

Hij werkt wel op 12 volt he :P

gr Arend

Commentaar

Dat ik geen firewire heb op m'n moederbord , dus moet ik zo'n kaart gebruiken .

Commentaar

Dat ik geen firewire heb op m'n moederbord , dus moet ik zo'n kaart gebruiken .
                    okee,

dat is even balen.

ben benieuwd naar je resultaren ik krijg hem waarschijnlijk deze week nog.

gr arend

Commentaar

Da's de bedoeling .
                      Eerst morgen een nieuwe kaart halen (deze was niet nieuw ).
                      Als dat allemaal een beetje meevalt en het weer wil meewerken wil ik die dit weekend al eens uitproberen .
                      Oh ja , ik heb daarjuist ook nog foto's gevonden van betreffende camera op een scoop met atik filterwiel .
                      Misschien heb je er wat aan .
                      Klikkerdeklik

Commentaar

Da's de bedoeling .
                        Eerst morgen een nieuwe kaart halen (deze was niet nieuw ).
                        Als dat allemaal een beetje meevalt en het weer wil meewerken wil ik die dit weekend al eens uitproberen .
                        Oh ja , ik heb daarjuist ook nog foto's gevonden van betreffende camera op een scoop met atik filterwiel .
                        Misschien heb je er wat aan .
                        Klikkerdeklik
                        Hoi bedankt voor de foto's .

Ziet er goed uit he ?

Mooi cameraatje.

Stuur eens wat foto's als je wat gemaakt hebt.
                        Ben erg benieuwd.

gr Arend

Commentaar

Okidoki dan. Volgens mij is er in prijs/kwaliteit gewoon NIETS dat beter is! Bovendien is het firewire en dat praat lekker met mijn macbook. Software is er ook voor, dus 1+1=2
                          Ik heb net een DMK 21AF04.AS besteld na doorlezen hier en elders. De resultaten zijn prachtig. Ik heb nog een filterwiel liggen op de sterrenwacht van een meade pictor. Misschien kan ik die overnemen en combineren.
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

En?

Nog resulaten geboekt?

Heb ook veel interresse in DMK camera's!

Dus waar blijven de foto's!! (planeten, maan en zon)

Met vriendelijke groet,

san

Commentaar

Geduld, t'is niet zulk best weer de laatste tijd San ...

Commentaar

Och ja waarom ook niet ?
                                Wel eventjes erbij zeggen dat deze vzan een tijdje terug zijn .

Commentaar

Werken...
                                X