Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

planeet camera, welke????

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

planeet camera, welke????

Ik ben nu een poosje bezig met het imagen van planeten met de toucam pro, over de resultaten ben ik best tevreden.
    Maar omdat ik de lat bij alles wat ik doe nogal hoog leg en ook niet te vergeten op de ergst mogelijke manier ben geinfecteerd met het astrofotografie virus, wil ik de overstap maken naar een speciaal voor dit doeleind ontwikkelde camera.
    Maar voordat ik het net ga afstruinen naar opties zou ik jullie willen vragen om er een aantal voor te dragen al dan niet met eigen ervaring.
    Mijn budget ligt rond de 500 euro, is hier uberhaubt wat voor te krijgen (ls kwalitatief beter als de toucam), of kan ik beter doorsparen?
    Alvast bedankt voor de reacties
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Ha 130 mm,

Is een Atik ccd camera niets voor je??
    Zie dan de topic "Te koop" advertentie van 25-02-07 van rob0611.
    1 jaar oud, met bon, zo goed als nieuw

Een Atik 1C II digitale CCD camera met actieve koeling.
    Zeer geschikt voor planetenfotografie en ook voor langere belichtingen.
    Plug and Play met K3CCD tools.
    Makkelijk te gebruiken.
    1,25 inch adapter, T-ring aansluiting
    179 euro.
    Nieuw: 279 euro
    Een Atik deskundige zou je van de nodige info kunnen voorzien.

Gr
    Hansi
    Hé, ik hier?

Commentaar

Of hij heeft hem al verkocht of hij wil hem niet meer verkopen.
      Als hij hem al verkocht heeft is het misschien wel handig om de advertentie te verweideren.
      Toch had ik gedacht dat er hier meer kennis zat m.b.t. dit topic
      "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Een Atik Z/W camera heeft al een drie keer zo hoge resolutie/gevoelligheid als de ToUcam. Een omgebouwde ToUcam met Z/W ccd is bijna net zo goed als de Atik, alleen is ie dan niet gekoeld en dat geeft meer ruis . . .

Een DMK of Lumiera camera is super voor planeten. Aleen weet ik daar weinig over te vertellen Andre.

Sorry voor de late reactie trouwens.
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ok, dus een hogere resolutie, een hogere framerate (fps), koeling dus minder ruis al met al nogal wat voordelen. Weet iemand ook een site waar het werken met monochroom camera's wordt uitgelegd en dan met name het maken van kleur opnames.
          Trouwens bedankt voor je "late" reactie [/quote]

Commentaar

Kleuropname maak je dus met een setje Rood Groen Blauw filters (of CMY filters) Deze moet je over elkaar leggen om je kleurenbeeld te verkrijgen.
            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Werken...
            X