Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

DeepSkyStacker, hoe en wat?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

DeepSkyStacker, hoe en wat?

Ik heb gisteren avond een paar foto's van de orion nevel achter elkaar
    gemaakt met ongeveer de zelfde belichtingstijden.
    Ik heb gehoord dat je ze ook in elkaar kan stacken voor een beter resultaat. DeepSkyStacker heb ik al, maar hoe het precies werkt...
    Heeft iemand ervaring met het programma?

hallo,

ik er er ervaring mee,

http://deepskystacker.free.fr/english/index.html

hier vind je alles.

groeten
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Heel goed programma. Zorg ook dat je een dark-frame maakt. Gebruik hiervoor een afbeelding met de zelfde grootte die volledig zwart gevuld is. Laad dit bestand ook en je zult zien dat veel ruis verdwijnt.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Succes.
      8" Skywatcher Newton (Imaging)
      4" Skywatcher Achro (Guiding)
      EQ6 Syntrek
      Canon 350D / 400D (Baader mod.)
      Philips SPC900 (Guiding)
      DSLR Focus; DSLR Shutter
      PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Misschien een rare vraag, maar die dark frame's moet je die voor elke sessie "vers" maken?

Of zijn ze geschikt voor her-gebruik?
        Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
        ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch Šlles de schuld van het onstaan van het universum.
        Auteur:Ik

Commentaar

Nee, je hoeft niet steeds een nieuwe te maken.

Ja, geschik voor hergebruik. ;-)

Ik heb er een paar gemaakt. Voor elk formaat een. Zo kan ik ze gebruiken voor het webcammen (640x480), maar ook voor fotografie met mijn KonicaMinolta Z2 (tot 2272x1704).
          EQ6 Syntrek
          Philips SPC900 (Guiding)
          DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Dank je voor dit antwoord, dit zal me een hoop tijd en stress schelen in het vervolg.

Ik dacht eerst dat het wat met de temp. omgevening en de camera te maken had, dat de darkframe's onder precies dezelfde omstandigheden gemaakt moesten worden.

Kan ik toch nog iets doen als het bewolkt is, alvast darkframe's nemen!

Commentaar

Origineel geplaatst door Wolkewietje
              Dank je voor dit antwoord, dit zal me een hoop tijd en stress schelen in het vervolg.

Ik dacht eerst dat het wat met de temp. omgevening en de camera te maken had, dat de darkframe's onder precies dezelfde omstandigheden gemaakt moesten worden.

Kan ik toch nog iets doen als het bewolkt is, alvast darkframe's nemen!
              Dat is ook zo, temeratuur en natuurlijk veschillende cameras hebben hun eigen darkframe nodig.

Beter is nog een stuk of 8 darkframes maken en die stacken tot masterdark. die is wel wat vaker te gebruiken om dat het een optelling van verschillende darks is. hot pixels e.d zijn dan vaak gelijk.

Commentaar

Ik denk zelfs dat her zin heeft om de camera ook eerst af te laten koelen voordat je begint met filmen of fotograferen, hoe lager de sensor-temperatuur des te minder ruis hij produceert. Ik geloof dat er zelfs camera's zijn die ze met lucht of vloeistof koelen om de ruisproductie te verminderen.

Maar goed we dwalen af, waar ging het hier ook al weer over ? Oh ja Deepskystacker.

Commentaar

Hmm, 5 minuutjes vantevoren even in het vriesvak zou je bijna denken..

Commentaar

Dat heb ik ook al eens overwogen ja, ben alleen bang dat de boel erg snel beslaat als je hem zo koud uit het vriesvak haalt.

Ik steek mijn digitale spiegelreflex ook nog wel eens in een plastik zak, die ik dicht bind als hij buiten erg koud is geworden om te voorkomen dat hij onder de condens komt te zitten als ik hen naar binnen haal.

Commentaar

Ik steek mijn digitale spiegelreflex ook nog wel eens in een plastik zak, die ik dicht bind als hij buiten erg koud is geworden om te voorkomen dat hij onder de condens komt te zitten als ik hen naar binnen haal.
                      Voor gecompliceerde problemen zijn vaak eenvoudige oplossingen

Deze onthoud ik. Komt goed van pas!

Thnks
                      EQ6 Syntrek
                      Philips SPC900 (Guiding)
                      DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Jemig, en ik mijn camera maar warmhouden tegen mijn buik laatste maansverduistering, omdat de accu bijna leeg was...

Commentaar

Werken...
                        X