Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sony DSC 717

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sony DSC 717

hallo,

Ik wil mij oude hobby weer eens oppakken.
    En welkweg fotografie gaan doen met een folgplankje.
    Maar nu heb ik de digitale Sony DSC 717, deze heeft een F2 lens 800 asa maximaal en nog belangrijker hij kan maximaal maar 30 sec belichten.
    De vraag is is dit voldoende om de melkweg op de digitale plaat te krijgen.
    30 sec, lijkt met te weinig, zijn er verder nog foefjes om meerdere foto's te maken van het zelfde object en deze door middel van Photoschop over elkaar heen te leggen en wat zijn dan de voordelen en hoe doe ik zoiets.

Of is 30 sec met F2 bij 800ASA voldoende?

Vriendelijke groet Tna.

Ik heb een F828 (de opvolger) en mijn ervaring is dat de kwaliteit echt bedroevend is, ongelooflijk veel valse pixels, lijnen en andere rare fratsen. Ik heb het nooit geprobeerd met een volledig afgekoelde camera / chip, maar gezien het resultaat dat ik er tot nu toe mee bereikt heb, heb ik geen vertrouwen er een goed resultaat mee neer te zetten. Wellicht kan je er wel iets mee als je er planeten mee door een telescoop fotografeert.
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
      Ik heb een F828 (de opvolger) en mijn ervaring is dat de kwaliteit echt bedroevend is, ongelooflijk veel valse pixels, lijnen en andere rare fratsen. Ik heb het nooit geprobeerd met een volledig afgekoelde camera / chip, maar gezien het resultaat dat ik er tot nu toe mee bereikt heb, heb ik geen vertrouwen er een goed resultaat mee neer te zetten. Wellicht kan je er wel iets mee als je er planeten mee door een telescoop fotografeert.
      Eigenlijk best wel jammer voor zo“n dure camera.
      Misschien dat ik Photoshop wat onevenheden weg kan halen.
      Of met meerdere foto“s over elkaar er wel wat uit te halen valt.
      Telescoop heb ik helaas niet tot mijn beschikking.
      Zal weer eens een bezoekje brengen aan Bergum, misschien dat daar wat mogelijk is met hun 20cm refractor.

Commentaar

Ja, ik was er ook erg teleurgesteld in, maar gelukkig maakt de camera dat ruimschoots goed in gewone fotografie!
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Werken...
        X