Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

astrofilmpje maken.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

astrofilmpje maken.

Beste mensen,

Ik heb een probleempje.Wellicht zijn er mensen die mij en tip kunnen geven. Ik ben momenteel aan het experimenteren met magix video deluxe 2006 plus.

Met dit programma wil ik een soort van filmpje maken van al mijn foto's.

Nu is het zo dat als ik een foto's inlaad, deze allemaal worden uitgerekt. Een volle maan lijkt dan wel een rugbybal.

Het lijkt mij dat ik een instelling verkeerd heb staan. Maar ik kan niet ontdekken welke.

Is er toevallig iemand op dit forum die ervaring heeft met dit programma? en weet hoe ik dit moet oplossen ?

Alvast bedankt voor de moeite.
    Groetjes
    Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

En hoe worden ze uitgerekt?...in de hoogte of breedte...en klopt de resolutie van de foto wel?...want als je zelf ooit aan de foto geknipt hebt dan trekt dat programma hem denk ik uit tot een 4/3 formaat.
    M.v.gr. Frans

Commentaar

Origineel geplaatst door mzl
      En hoe worden ze uitgerekt?...in de hoogte of breedte...en klopt de resolutie van de foto wel?...want als je zelf ooit aan de foto geknipt hebt dan trekt dat programma hem denk ik uit tot een 4/3 formaat.
      Hoi mzl,

Ik heb het idee dat het in de breedte gebeurd.
      De foto's zijn allemaal van verschillende formaten en zijn inderdaad gecropt.

gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Nu weet ik niet of er bij Magix de optie op zit dat je het orginele formaat kunt behouden zodat het programma er eventueel boven/onder of aan de zijkanten zwarte balken bijzet, maar een andere optie (best veel werk als je veel foto's hebt, zou zijn om voor elke foto eerst een image te maken met een 16/9 resolutie (ik neem aan dat je hem hoofdzakelijk op een breedbeeld wil afspelen)..
        M.a.w. eerst een nieuwe zwarte image maken in b.v. Photoshop, die een 16/9 resolutie geven..b.v. 1600X900...en daar je orginele foto in plakken en eventueel uittrekken (wel zo dat het orginele formaat behouden blijft) tot hij bijna de boven/onderkant of zijkanten raakt....die saven en die gebruiken in magix.

In magix zal het lijken dat de foto inelkaar gedrukt is, maar dat komt omdat die programma's het in 4/3 formaat laten zien...op een breedbeeld zal hij dan gewoon zoals het orgineel zijn...alleen zal er bij sommige foto's zwarte balken aan de zijkant of boven onder te zien zijn, maar dat heb je nu eenmaal met foto's waarvan je het orginele beeldformaat wilt behouden en die niet de juiste resolutie hebben...

Andere optie is om ze alle op een 16/9 resolutie te knippen...maar da's zonde van je foto's..
        M.v.gr. Frans

Commentaar

Hoi Mzl,

Bedankt voor al deze nuttige informatie. Het is eigenlijk de bedoeling dat het een filmpje wordt die ik workshops kan tonen op beamers en televisies. Dus ik denk dat breedbeeld juist niet handig is.

De optie om ze allemaal op een zwarte ondergrond te plakken is wel een idee.

Maar jammer dat dat niet anders kan. Zou toch moeten kunnen dat hij gewoon de verhoudingen intact houdt.

gr Arend

Commentaar

Dat moet zeker kunnen. Zelfs het gratis met Windows XP meegeleverde Windows Movie Maker kan dat namelijk. Is er niet een instelling als Auto Stretch of scaling of zoiets?
            "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Hoi prototype,

Ja, aan zo iets dacht ik ook maar kan het niet vinden.
              In windows moviemaker kan het dus wel ?

gr Arend

Commentaar

Als je ze liever in 4/3 hebt zou je ze op een 1200X800 image kunnen plakken...
                En zoals ik al zei gewoon de foto uittrekken zodat de beeldverhouding blijft kloppen...en dan een klein stukje van de boven/onderkant afblijven ( i.v.m. met de overscan van een tv of beamer)...op die manier verlies je niets van je foto...
                M.v.gr. Frans

Commentaar

Hallo,

Ja dat zou goed kunnen maar ik vraag me af hoe dat dan zit met de resolutie. Als ik bijvoorbeeld een foto heb van 600x 800 en ik rek deze uit naar 1200X 800 dan krijg je de pixels te zien. Dat zal er niet mooier op worden. toch ?

gr Arend

Commentaar

Nee hoor...maar bedoel je werkelijk 600X800?...of moet het 800X600 zijn?...want als je foto 800 pixels hoog is dat hoef je hem niet uit te trekken, alleen krijg je dan aan elke kant een balk van 300 pixels...

En zou je foto 800X600 zijn dan zou je hem in feite niet uit hoeven te trekken...hij heeft tenslotte al een 4/3 resolutie..

En zou je een foto uit moeten trekken zodat de pixels te zien zijn maakt dat niet uit, want als je ze b.v. in magix laad, dan brengt dat programma de resolutie toch weer terug tot b.v. een dvd resolutie (b.v. 720X576)..

Resolutie moet overigen 1200X900 zijn....maar welke resolutie je gebruikt maakt niets uit (was maar een voorbeeld) het gaat er gewoon om dat je foto een 4/3 formaat is, anders gaat het programma er een 4/3 van maken,met het gevolg dat je die rugbybal krijgt, en omdat er geen rekening is gehouden met overscan ben je wat van je foto kwijt (zie voorbeeld waarin ik een foto van jou heb gebruikt, waarin je ziet dat er een stuk tekst verdwenen is)
                    M.v.gr. Frans

Commentaar

okee,

leuk gedaan zo dat voorbeeld

Nou dan moet ik ehet er maar bij laten en alles in een bepaalde afmeting plakken. Dat dat niet anders kan is wel jammer.

Nou bedankt voor al je moeite hoor. Super

gr Arend

Commentaar

Ik gebruik zelf vaak Ulead PictureShow om mijn vakantiefoto's om te zetten in een filmpje met muziek er onder. Dit programma veranderd niets aan het beeldformaat.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar op een fotoforum las ik laatst een topic over het programma moviesalsa waarmee je ook filmpjes kunt maken van foto's die je kort achterelkaar hebt gemaakt die je vervolgens als een timelapse filmpje achter elkaar kunt zetten (misschien leuk voor een zons- of maansverduistering).

Commentaar

Ulead is i.d.d. ook een optie...er gewoon een slideshow van maken....
                          M.v.gr. Frans

Commentaar

Hallo,

Mmmm, kan ik ook naar kijken.
                            Heb nu wat geprobeerd om de foto in de verhouding 4/3 te maken.
                            Maar het beeld blijft nog steeds niet in verhouding. heb wel een functie gevonden binnen magix maar dat is een soort van tijdelijk. Vaag maar weer.

gr Arend

Commentaar

gooi je vraag ff op UKAI....kom je er zo achter..
                              greetz Emiel

Commentaar

Werken...
                              X