Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe camera.... maar welke???

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe camera.... maar welke???

Beste Forum leden,

Helaas is mijn Celestron NexImage camera overleden. Nu ben ik op zoek naar nieuwe mogelijkheden. Ik zit zelf te denken aan twee mogelijkheden:

1. Een camera voor planetaire en maan fotografie. Ik wil graag wat betere resultaten behalen.

2. Nevels kometen etc. Ik heb al regelmatig gelezen dat de Canon EOS 350D een goede keuze is.

Wie heeft er adviezen?

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Alvast bedankt en greetz.....

Chris
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Voor deepsky is de eos heel leuk, ik heb er al een aantal resultaten mee behaald. Helaas voor planeten onbruikbaar, een toucam is daarvoor een mooie.

Commentaar

Een Lumiera voor Planeten..

Ask Arnoud maares, of nog beter; kijk maar eens naar zijn planeetfoto's
      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ik begrijp niet goed wat SkyGuy bedoelt als hij zegt dat de EOS 350D niet geschikt is voor planetenfotografie. Ik heb er al veel planeten mee gefotografeerd en met succes. Heb de camera al enige tijd en vind hem prima geschikt voor zowel deepsky als planeten.

groeten,

Ruud
        Beter door de buis dan voor de buis

Commentaar

Wat SkyGuy bedoeld is dat de opklappende spiegel van een DSLR trillingen veroorzaakt, nou is dat bij deepsky (vanwege de lange belichtingstijden) geen enkel probleem, maar dat wil je niet hebben wanneer je fracties van seconden aan het belichten bent.

@Patrick; de krengen heten Lumenera. Inmiddels Skynyx.

/Raimond.
          i love astronomie

Commentaar

Origineel geplaatst door rudolfo22
            Ik begrijp niet goed wat SkyGuy bedoelt als hij zegt dat de EOS 350D niet geschikt is voor planetenfotografie. Ik heb er al veel planeten mee gefotografeerd en met succes. Heb de camera al enige tijd en vind hem prima geschikt voor zowel deepsky als planeten.

groeten,

Ruud

Daar ben ik wel benieuwd naar.. laat ze is zien Ruud.

Commentaar

Ok Nightsky,

Ik dacht dat het maanopppervlak bedoelt werd.
              Natuurlijk kun je met een EOS niet even snel veel beelden maken van b.v. saturnus en deze stacken. Dat kun je beter met een webcam doen.

groeten,

Ruud
              Beter door de buis dan voor de buis

Commentaar

Nikon D70?
                Achromatologisch

Commentaar

Origineel geplaatst door Ralon73
                  Wat SkyGuy bedoeld is dat de opklappende spiegel van een DSLR trillingen veroorzaakt
                  Niet als je mirror lock-up gebruikt, dan wordt eerst de spiegel opgeklapt, waarna na een instelbaar aantal seconden (1-10) de sluiter pas gaat. Veel moderne DSLR's hebben dat al dacht ik, voor mijn Canon 300D moest ik eerst een firmware-hack installeren, maar nu werkt het ook.

Maar voor planeten (anders dan de maan wellicht, ook een planeet tenslotte) zou ik denk ik ook een webcam gebruiken, niet dat ik daar ervaring mee heb, maar van wat ik daar over gelezen heb lijkt mij dat wel de beste manier (tenzij je een ATIK of SBIG o.i.d. kan betalen).

Commentaar

olympus e-330 deze heeft live view werkt aardig met scherpstellen enzo
                    met een philips pro serie voor planeten natuurlijk
                    stellarvue 80ED op CG5gt en eq5 (gemod)
                    6" orion imager newton
                    atik 16ic-s b/w
                    sc3 b/w cam
                    lvi guider

Commentaar

Voordeel van een webcam achtige camera bij planeten is dat je heel makelijk heel veel beeldjes kan maken en dus kan stacken.
                      Nadeel van die webcams is dat de resolutie belabberd is.
                      Dus een mooi planeet foto als bureaubladachtergrond is niet echt aan te raden.

Toch zou ik gaan voor de DSLR, daarmee kun je ook gewoon overdag prachtige foto's schieten en je kan leuke foto's maken met piggyback fotografie.
                      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Dit is maar één stapje onder echte CCD camera's: Klik hier.
                        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Duur, hoor. Kun je ook zelf doen met een filtertje (op maat) van Baader, of door Baader/TS laten doen met een tweedehands 300D.

,xtG
                          .tsooJ
                          Ich bin ein Kollaser.
                          http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Werken...
                          X