Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bewerken orion widefield foto..Wie??

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bewerken orion widefield foto..Wie??

Hallo mensen

Ik heb gisteren wat foto's van het sterrenbeeld Orion kunnen maken. Ik heb 10 foto's op iso 400 gemaakt en vervolgens gestacked. Voor de rest helemaal niet bewerkt.

.jpg

Wie wil hem voor mij bewerken? Ik heb wat zitten spelen maar niet echt veel uit kunnen krijgen. Misschien kunnen jullie wat ermee bereiken. Als .tiff of .bmp nodig is, dan kan ik dat ook uploaden.

Alvast bedankt voor de moeite en vertel ook ff wat je gedaan hebt
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Wat een prachtige foto, ik vind 'm fantastisch! Met je powershot? En hoeveel seconden heb je belicht?

Het bewerken laat ik aan anderen over

Commentaar

Hij inderdaad met mijn powershot gemaakt Freek. Ik heb hem op een stoel gezet(heb geen statief) en 10 foto's achter elkaar laten maken.

F2.8
      15 sec
      iso 400

Achteraf gezien had ik net zo goed iso 800 kunnen gebruiken, want het stacken is al het ruis weg.
      - Bresser 10x50

Commentaar

Mooie foto Atodaz! Ik heb hem eens door photoshop gehaald. Uit de tiff zal nog wat meer te halen zijn.

Commentaar

Hey bedankt sky, weet iemand waar ik TIFF bestand kan uploaden? Want die is groter dan max van 1.5mb bij Imageshack
          - Bresser 10x50

Commentaar

Mailen Of Nop z'n schoenen kussen.

Commentaar

Mooi...

Die streep rechts...is dat een satalliet of een vliegtuig?..

Of een waslijn

Dit is wat ik er van kan maken..
              M.v.gr. Frans

Commentaar

Dat is een vliegtuig mzl. Toen ik foto nummer 6 aan het schieten was kwam er een vliegtuig in het beeld.

Hoe heb je de foto zo gekregen mzl?
                - Bresser 10x50

Commentaar

Ik heb eerst de foto in het programma Corel paintshop Pro XI geladen..

Daar bij 'foto verbeteren' gekozen voor 'eenstaps grofkorrilgheid verwijderen' ..daarna weer bij 'foto verbeteren' gekozen voor 'high-pass verscherpen'..daar bereik op 77,00 en de kracht op 65...en bij de mengmodus gekozen voor Hard licht..

Vervolgens opgeslagen als Jpeg, die weer in Ulead PhotoImpact XL geladen,en daar 2x op het + gedrukt voor het contrast...

Thats all

Overigens, als je bij de Paintshop de kracht nog hoger zet laat hij ook de lichtzwake sterren zien, die je nu eigenlijk niet ziet....maar dan word het weer teveel van het goede...
                  M.v.gr. Frans

Commentaar

Werken...
                  X