Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ToUcam op nieuwe laptop? (geen printerpoort meer)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ToUcam op nieuwe laptop? (geen printerpoort meer)

Hallo Astrovrienden,

Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen en vraag mij nu af of ik mijn gemodificeerde toucam 1 kan blijven gebruiken. De laptop die ik op het oog heb heeft geen printerpoort meer, deze gebruik ik nu voor de lange belichtingsmodus. Zij hier oplossingen voor?

Ik gebruik K3ccdtools en straks wil ik Maxim gaan draaien.

Groet
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Je zou een USB naar Parallel omzetkabeltje kunnen aanschaffen. Bij een winkel met goede service zou je vooraf kunnen bedingen dat als het niet werkt, je de kabel terug kunt brengen en je geld terugkrijgt.

Bert
    Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Zeker een of andere slim-line (zoals bijv. een Toshiba Portege)?

Meeste laptops van tegenwoordig hebben (nogsteeds) een LPT1 poort. Je zou natuurlijk bij deze laptop die je op het oog hebt ook een dockingstation kunnen kopen? Misschien een idee?

Wat voor een type heb je op het oog en waarom precies deze
      "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n kabeltje, m.a.w. hoe laat ik b.v. K3ccd weten dat het een en ander nu via USB verloopt.
        Het lijkt mij sterk dat het plug en play is!

De laptop die ik op het oog heb is de;

Acer Aspire 5051AWXMi (Alternate.nl 599,-)

Waarom; omdat ie zo goedkoep is maar naar mijn inschatting zeker niet een van de minste. Ik ben geen gammer en ik heb hem eigenlijk alleen maar nodig voor Astrofotografie en om hem mee te nemen op vakantie.

groet

Commentaar

hoi. mijn ervaring is dat die usb->LPT1 poort adapters bijna nooit werken ,zelfs niet met printers laatstaan je cam,
          je kan wel een pcmcia->LPT1 adapter kopen deze moet wel werken omdat dit gewoon een printerproort op pci is, (pcmcia is het slot in de zijkant van je laptop)
          hier een Link naar een winkel
          voor der rest die acer 5051 is een prima notebook, 14.1 scherm is dan ook sterk aan te raden ivm de accu duur jamer vind ik echter de CPU van amd, liever een centrino of core`2`duo (aan de ander kant liever een amd dan een celleron!)
          in iedergeval veel suc6

(@dh-breuer, de huidige laptop bezitten bijna nooit meer een LTP1poort)
          -Meade LXD75 mount
          -Meade 150mm f5
          -Meade 130mm f7.9
          -Meade ETX-70
          -Canon Eos350d

Commentaar

Ik ben ook op zoek naar een adapter van usb naar serieel. En ik kon nergens een pcmicia kaartje vinden met een seriŽle uitgang gevonden krijgen.

Redalkmaar, hardstikke bedankt voor je link! Ik heb hem eindelijk gevonden .

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
              Ik ben ook op zoek naar een adapter van usb naar serieel. En ik kon nergens een pcmicia kaartje vinden met een seriŽle uitgang gevonden krijgen.

Redalkmaar, hardstikke bedankt voor je link! Ik heb hem eindelijk gevonden .
              Graag gedaan
              -Meade LXD75 mount
              -Meade 150mm f5
              -Meade 130mm f7.9
              -Meade ETX-70
              -Canon Eos350d

Commentaar

@ redalkmar,

Thanks, weet jij toevallig ook of ik nog instellingen moet veranderen in K3ccd.

Groet

Commentaar

Origineel geplaatst door M15
                  @ redalkmaar,

Thanks, weet jij toevallig ook of ik nog instellingen moet veranderen in K3ccd.

Groet
                  Nee ik volgens mij hoef je niets te veranderen, je pc ziet het namenlijk als een normale printerpoort aansluiting.
                  -Meade LXD75 mount
                  -Meade 150mm f5
                  -Meade 130mm f7.9
                  -Meade ETX-70
                  -Canon Eos350d

Commentaar

Precies mijn ervaring is ook dat dit soort converters bijna nooit (goed) werken.. Althans je zal het risico lopen problemen te krijgen met de drivers. (ik spreek uit ervaring, maar dat is wel van een paar jaar geleden)

De laptop is zeker niet verkeerd al helemaal omdat je niet hoeft te kijken naar gamer-specs, maar meer naar de functionaliteit en of deze transportabel is.. Verder is het dus zeker geen verkeerde laptop!
                    "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Op onderstaand adres kocht ik voor hetzelfde probleem een daarvoor speciaal gemaakte adapterset. Een eerdere adapter gekocht bij de plaatselijke computerstore werkte niet.
                      Leg Andy Ellis jou vraag voor en hij zal je vertellen of hij iets voor je kan beteken.
                      Met vriendelijke groet Cor

http://www.astronomiser.co.uk .

Commentaar

@ cor, nog bedankt voot je PB over bovenstaande link, denk zeker dat ik daar ook wat aan zal hebben.

Verder; ik heb de laptop gekocht, de eerste was helemaal ************, begon spontaan te rebooten ect., die heb ik omgeruild. De tweede is goed en
                        voor zover ik het nu kan beoordelen een leuk ding voor het geld,

Groet

Commentaar

Werken...
                        X