Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astrofotografie met een wedge

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Astrofotografie met een wedge

Nu ik een prachtige zuil heb, ga ik vanavond de C11 nauwkeurig op de pool uitlijnen.
    Het is er eentje op een ouderwetse vorkmontering. Volgens mijn theorie moet ik ondanks de wat analogige techniek een eind komen.

Denk ik zo goed?
    Ik ga drift alignen met k3ccdtools en een webcam.
    - Ik pik een ster in de intersectie meridiaan/equator, ik denk dat pollux rond 21.00 een goede is. (0 gr decl en het z)
    - Ik zet de webcam (met sjabloon) op de RA-as.
    - als de ster omhoog beweegt dan corrigeer ik de wedge naar rechts
    - als de ster omlaag beweegt dan corrigeer ik de wedge naar links

Staat de ster stil (boven/beneden) dan markeer ik met een kraspen op het staal de positie tov de wedge.
    Vervolgens stel ik de hoogte in (altitude)

Vervolgens kan ik dan in theorie met een ideale uitlijning lang belichten. Eventuele PE kan ik corrigeren met de drive corrector. Er is geen motor in decl.

Is dit een juiste gedachte?

- Als ik de kijker goed in AZ heb, markeer ik het punt met een kraspen zodat ik volgende keer niet hoef te driften.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Volgens een paar sites moet dit een goede beschrijving zijn http://www.astrocruise.com/polarnew.htm

Alleen zou ik nog een dag wachten . en vanavond lekker gaan kijken zonder maan.

Commentaar

Werken...
    X