Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

MEADE DSI CCD camera

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

MEADE DSI CCD camera

Beste pro's, is dit wat voor een beginner op een beginners telescoop (Bynostarr 114mm / 900mm) Ik neem aan dat er dan een motor op je telescoop moet zitten.

Graag info of dit een goede ccd camera is of om de pro versie te nemen.

Het klopt dat een volgmotor in dit geval noodzakelijk is. Wil je alleen deepsky fotograferen of wil je ook een camera die geschikt is voor planeten/maan?

Commentaar

Als je een dsi pro zou kopen ben je waarschijnlijk het 5 of 6voudige van de waarde van je huidige telescoop kwijt. Ik zou dat geld eerst stoppen in een leuke montering en een betere scoop. En dan eens kijken wat je er aan hangt.
      astrofotografie is bijzonder duur en met alle respect, met zo'n warenhuistelescoop kom je niet zo ver.
      Wat je wel zou kunnen doen is ee toucam of spc900 webcam en een adaptertje. kopen voor ca 70 euro en daar wat mee oefenen op maan en planeten
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik wil een Meade 8" LX200™GPS gaan kopen in conjunctie met een MEADE DSI CCD camera, is dit een goede keus?

Dank,
        Quasar

Commentaar

Meade DSI ccd camera

Met een DSI kun je in 1 keer kleuren foto's maken, terwijl je met een DSI PRO de kleuren apart moet belichten. Voordeel is dat je deepsky opnamen beter worden dat je per kleur apart kunt instellen en het chipformaat is groter, maar daar heb je behoorlijke ervaring voor nodig.

Zover ik je ervaringsnivo kan inschatten lijkt me een DSI camera beter geschikt voor planeet en deepsky opnamen als je niet zo ervaren bent of begint en je hebt direkt kleurenfoto's. Als je alleen zon, maan en planeet wilt fotograferen kun je beter een TOU cam Pro versie kopen of een LPI camera van Meade.

De 8" 'GPS' telescoop is een goede telescoop zeker als je in het veld wilt gaan werken en met de doorsnede (20 cm) kun je alles aan (zon, maan, planeten en deepsky). GPS is leuk als je vaak in het buitenland werkt en op het zuidelijk halfrond voor een redelijk snelle uitlijning.

Voor alles geldt dat voor ervaring je vaak moet werken met deze apparatuur, laat je niet ontmoedigen als iets niet lukt, de beste astrofotografen hebben door veel vallen en opstaan ervaringen opgedaan.

Succes met je keuze.
          clear skies !!!!

Commentaar

Tja, de DSI Camera's hebben niet zo'n beste naam . Echte Meade marketingzooi. De meeste foto's die ik zie van de DSI zijn spuuglelijk. Google maar eens op dsi images en schrik..
            Koop een 2ehands EOS300D en je hebt voor hetzelfde geld een veel beter instrument.
            Maar een toucam: daar kun je je geen buil aan vallen!
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Idd, veel ruis.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                met zo'n warenhuistelescoop kom je niet zo ver.
                Kom kom, zo beroerd is dat Bynostar(=Synta) elfje nou ook weer niet. Prima beginnerskijker, hoor. Maar serieuze fotografie kun je inderdaad vergeten, daar is de montering veel te licht voor. Misschien kun je uit de hand door het oculair wat plaatjes schieten van de maan en een paar planeten, kijk maar eens naar de foto's van Freek, die een vergelijkbare telescoop heeft.
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Verwacht niet meteen de foto's te maken die je op de meade site ziet he. Deze zijn meestal met (dure) focal reducers gemaakt en door mensen met veel ervaring (meade weet wat marketing is..... )

Een dsi is zo slecht nog niet maar ik vind hem duur voor de hoeveelheid camera die je voor je geld krijgt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                    warenhuistelescoop
                    Sorry hoor, maar zo'n 114mm kijker kun je niet vergelijken met met een warenhuistelescoop vind ik.

Commentaar

Dit is 'm, kostte in 1994 f 1000,-

Commentaar

Zullen we het maar terug over de DSI hebben ?

Commentaar

ah, dat ziet er beter uit dan ik dacht. Ik zag zo'n plastic-fotoboer-om-de-hoek telescoopje voor me bij het merk bynostar. Excuus.
                          On topic: koop een toucam, je hebt een scoopje met een lange brandpuntsafstand, dus daarmee kun je snel & simpel aan de slag en als je in de problemen komt, dan kijk je gewoon op dit forum

Commentaar

Bedankt voor het advies, ik ga voor een toucam pro II, echter hoe bevestig ik die het beste?

Commentaar

ToUcam

De ToUcam II is (haast) niet meer nieuw te koop, wel de ToUcam III,
                              de Philips SPC900NC. Bij de Stichting de Koepel te Utrecht is hij verkrijgbaar met een adapter die in een 32 mm focusser past. Heb jij die wel, of heb werk jij nog met 24 mm oculairen? Dat was in 1994 niet ongewoon.

Af en toe is een ToUcam II (technisch bijna gelijk, voor astrofotografie gelijkwaardig) nog tweedehands te koop, o.a. op marktplaats.
                              Let op dat je de pro versie koopt, met een CCD ipv een CMOS.
                              Wellicht kun je zelf een adapter buisje maken. Witte plastik 32 mm buis bij de bouwmarkt past bijna, nog even 0,3 mm afschuren.
                              Let wel: je fotografeert zonder het eigen webcam lensje.
                              Tip: koop er ook een UV/IR filter van Baader bij, die zorgt voor beter beeld en dekt de CCD chip af voor stof.

Verwacht overigens niet al te veel met dat fotograferen, daarvoor is, met name, je montering te licht. Maar voor wat oefenwerk op de maan is hij wel geschikt.

Succes, Bert
                              Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
                              X