Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Canon EOS D 60a.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Canon EOS D 60a.

Ik heb van het voorjaar een Canon EOS D 60 a gekocht, een camera bedoeld voor astro fotografie. Zijn er forumleden die ervaring hebben opgedaan met deze camera? In Sky and Telescope kwam hij goed uit de bus maar in Sterne und Weltraum was de test niet zo positief. Men vond de camera te duur en een gemodificeerde camera was aanzienlijk goedkoper. Toch heeft deze camera een aantal voordelen. Bedankt alvast voor jullie antwoorden en suggesties.

Kort door de bocht is volgens mij de conclusie van de meeste reviews dat je met een gemodificeerde camere EN beter EN goedkoper uit bent. En dan gaat het dus om de hoeveelheid licht (h-alpha) wat nog doorgelaten wordt. Mijns inziens een gemiste kans van Canon om daar de juiste filter in te gebruiken.

Maar, neemt niet weg dat het een prima camera is die beter geschikt is dan een ongemodificeerde camera

Zie ook deze review op Cloudynights
    http://www.cloudynights.com/item.php?item_id=2805
    Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
    Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

De Canon 60Da is dan ook een compromis camera, laat meer Ha door als een standaard 60D en is intern geschikt gemaakt dat je er bij daglichtfotografie geen last van hebt. Maar zelf het filter vervangen en een custom WB schieten voor daglicht is uiteraard een stuk goedkoper zelfs al laat je het bij Baader uitvoeren, al zal misschien de Canon manier om het extra rood te compenseren voor daglichtfotografie beter zijn, ik denk dat de huis tuin en keuken fotograaf het niet zal zien. Dus of het de extra meerprijs waard is moet je zelf bepalen.
      Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Commentaar

Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat een standaard DSLR camera die gemodificeerd is door bijvoorbeeld DDW te Hillegom veel betere opnamen maakt dan de 60Da en ik werk nu met een Canon 6 D gemodificeerd met een DDW versie en de resultaten zijn zeer positief, zie ook bijgaande opname van NGC 6992 3 uur lang belicht op ISO 400 met 90 opnamen van 2 minuten en een CLS filter type 4 , 20 dark frames, 40 bias frames, 20 flat field frames en de kijker was de Boren Simon op F 2,8 op een G 11 montering en een volgkijker van 60mm van ZWO met als volgcamera de SBIG ST i.
        Voeg bestanden toe

Commentaar

Werken...
        X