Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

spc900nc in RAW mode !

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

spc900nc in RAW mode !

Hallo luitjes,

Dit is mischien voor jullie ook wel intressant!

Ik heb zojuist mijn ASTSC1C (gemodde spc900nc)
    omgeflasht in RAW mode.
    Simpel en 't werkt werelds !!! Ook voor andere cams.
    Hoe en wat staat allemaal op deze site:

http://www.astrosurf.com/astrobond/ebrawe.htm

Groetjes Dirk
    stellarvue 80 ED
    skywatcher 100ED
    8" Dobje
    2x Philips spc900NC
    dsi proII

even een testje gedaan

de grijze is de raw opname de andere spreekt voor zich

gr.
    stellarvue 80 ED
    skywatcher 100ED
    8" Dobje
    2x Philips spc900NC
    dsi proII

Commentaar

ja, RAWmod. werkt hemels....veel minder ruis en de camera word er wel 3X gevoeliger door! Heb je er ook een zwart/wit chip ingezet?
      groeten Emiel en z'n b/w ToUcam SC3RAWmod.

Commentaar

Werkt perfect zo te zien! Congratz

Is de camera na deze flash nog normaal te gebruiken? Of neemt hij hierna alleen nog raw beelden?

Commentaar

ik kan mijn webcam macro's weer terugzetten in het softwareprogramma WebCam Register Macro Tool. nog nooit gedaan, maar dit wordt ook allemaal simpel uitgelegt op de link die onze Eskimo net heeft gepost

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
            Werkt perfect zo te zien! Congratz

Is de camera na deze flash nog normaal te gebruiken? Of neemt hij hierna alleen nog raw beelden?
            De camera blijft in raw mode tenzij je hem terug flasht naar de originele
            instellingen.

gr.
            stellarvue 80 ED
            skywatcher 100ED
            8" Dobje
            2x Philips spc900NC
            dsi proII

Commentaar

Origineel geplaatst door mieleveldhuis
              ja, RAWmod. werkt hemels....veel minder ruis en de camera word er wel 3X gevoeliger door! Heb je er ook een zwart/wit chip ingezet?
              groeten Emiel en z'n b/w ToUcam SC3RAWmod.
              Hallo Emiel,

Nee er zit geen z/w chip in. Eerst het resultaat maar eens zo uitproberen.
              Het is al een hele verbetering.
              Moet het alleen wel een beetje opklaren daarboven.

Groetjes Dirk
              stellarvue 80 ED
              skywatcher 100ED
              8" Dobje
              2x Philips spc900NC
              dsi proII

Commentaar

Als je overweegt om er eens een b/w chip in te zetten....kost nu vanuit engeland ong. 90 euro. Helaas, want duitsland leverde ze eerst ook en toen waren ze nog maar 45 euro! maar zeker t overwegen waard!!!
                greetz emiel

Commentaar

Ik heb zojuist de toucam pcvc840 (de pro II) gemod naar de spc900. Vervolgens heb ik de macro 'Set optimized Color (non RAW) mode gekozen (103) . Dus geen Raw's maar een soort geoptimaliseerde kleur. Ik zie dikke vette pixels in allerlei kleuren nu.. Welke macro hebben jullie toegepast?
                  O ja, ik heb k3ccdtools. Kan deze RAW's aan? Dankdankdank!
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hallo,

De colour versie, dus voor camera's met de originele kleurenchip er nog in, werken goed in RAW, maar is in de processing wat anders. Daar heb je een debayer programma (AviRaw of K3CCDTools kunnen dat) voor nodig om de kleuren weer goed te krijgen. Ik vind dat erg omslachtig, je krijgt de kleuren vaak niet goed (omdat je preview ook in RAW is) en het kwaliteitsverschil is niet groot genoeg om de extra inspanningen te rechtvaardigen, vind ik.

Voor een zwartwit camera hoef je geen omzetting van de avi te gebruiken, omdat je dan direct de RAW frames kunt bewerken. Zwartwit is zwartwit, wat rechtstreeks van de zwartwit chip afkomstig is. Dus in principe heb je het hele verhaal van die website niet nodig hiervoor. Ik zet de camera in zwartwit RAW mode, met WcRmac, en vervolgens kun je hem daarin gebruiken. Wil je de zwartwit camera weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen: dat kan ook weer met WcRmac. Volg gewoon de stappen 2.1 t/m 2.7 op die website van Etienne http://www.astrosurf.com/astrobond/ebrawe.htm en je bent klaar.
                    Een ding waar je goed op moet letten: start altijd eerst K3CCDTools zodat je webcam actief beeld doorgeeft. Pas daarna WcRmac opstarten en gebruiken.

groeten Emiel

Commentaar

@NOP,
                      Ik werk met een 740 in RAW z/w mode. K3ccd kan hier mee werken al moet ik mijn RAW AVI's wel terugzetten in kleur met AviRaw, dat werkt dan op zich goed. Hierna verwerk ik ze in registax.

Volgens mij zou jouw cam de de door jouw uitgevoerde Eprom «olor RAW'' aanpassing gewoon en zelfs iets beter beeldd moeten geven als daarvoor,
                      Het probleem zou kunnen zijn dat dit niet goed werkt op een SPC900(of geupdate 740/780) omdat de aanpassing geschreven is op de firmware van de 740/840. Je zou kunnen proberen hem ff terug te zetten naar de 840 mode en het dan nog een keer proberen.

groet
                      Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Vraagje..
                        Wat is precies het voordeel van die RAW mod op een 900nc met kleuren CCD?

Scherpte kon je al uit zetten in de drivers van 900nc, en witbalans en gain etc kon je ook al wijzigen.
                        Enige verschil wat ik nu zie is dat de plaatjes niet ge-debayered zijn (kan je zien aan het enorme rasterpatroon op je voorbeeld foto), en dat je dat dus nog moet doen nadat je het filmpje hebt opgenomen.

Of mis ik nu iets...
                        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

niemand?

Commentaar

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik begreep dat het 'normale' kleurensignaal gecomprimeerd werd verzonden van de webcam. Met de RAW-mod is er van zo'n compressie geen sprake meer, en krijg je een 'ware' versie van het geregistreerde signaal.
                            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Bij digitale camera's is dat wel het geval, maar bij de philips toucam webcam's dacht ik niet (omdat een usb1 apparaat simpelweg niet genoeg bandbreedte heeft om 640x480 pixels te kunnen versturen)

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk...

Commentaar

Werken...
                              X