Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe Camera

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe Camera

hallo mensen,

ik heb een paar keer geprobeert om wat aan astrofotografie tedoen en kom er steeds op uit dat mijn camera (Nicon Coolpix 2500) gewoon tebrak is voor dit soort dingen.
    al voor het astrofotografie had ik het al niet zo goed met deze camera want de accu is steeds na 6 foto's leeg schiet dus letterlijk en figuurlijk niet op.

TIJD VOOR EEN NIEUWE

de eisen die ik heb aan een nieuw toestel :

hij moet kwalitatief goed zijn
    digitaal zijn
    lang met batterijtjes doen
    als webcam op de computer kunnen (dus dat die het beeld gelijk doorstuurd naar de pc)
    macro foto's kunnen maken
    minimaal 3x zoom hebben
    minimaal 3 mega pixels hebben
    en een beetje makkelijk temonteren zijn op mijn telescoop LXD75 6"

max dammage : 500 euro

mischien een beetje veel eisen maar als het allemaal kan heb ik ook precies wat ik zoek

wie o wie heeft wat tips voor me

-BaN-
    Meade LXD75 6"
    Samsung GX-1L 18-55
    Orion Shory Plus 2x Barlow
    Plossl series 500 4mm , 6.5mm
    Meade series 4000 DS Super plossl 26mm

Hallo bananiel

Een prachtige camera die ik je kan aanraden is de nieuwe Fujifilm Finepix s6500fd. 357 euro's bij de goedkoopste winkel.

Zijn minimale sluitertijd is 30 seconden en hij kan tot maar liefst iso 3200. Daarnaast heeft hij 10.7x optische zoom en zoom- en focusrings op de lens. En nog iets heel belangrijks om niet te vergeten, hij kan in RAW mode schieten! Hij kan filmpjes op 640 x 480 formaat maken met 30 fr/s wat heel goed van pas komt bij planeten.

Voor het dagelijks leven is deze camera ook een topinstrument. Macro foto's tot 1cm, weinig ruis bij hogere iso's en een toplens dat ook bij de hogere modellen gebruikt is.

Over een maandje ga ik deze camera ook kopen en dan heb ik ook mijn nieuwe refractor binnen. Dan kan ik me ook in astrofotografie verdiepen.

Hier heb je een zeer uitgebreid review over de camera

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms6000fd/

Groetjes

Eradj
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Atodaz,

bedankt voor je reactie het is inderdaad een heel mooi toestel
      en mochten er meer toestellen aangeraden worden zal dit zeker een lastige zijn voor de concurentie

ik heb even de manual opgezocht :
      http://www.fujifilm.com/products/dig...fx_s6500fd.pdf

maar ik zie dat dat toestel zonder batterijtjes rond de 500 gram weegt

ik weet niet of mijn lidl LXD75 scoopje dat wel kan dragen
      tevens weet ik nog niet zeker hoe ik deze aan mijn telescoop moet vast maken
      gaat dat met een verloop aan het uit einde van de camera lens op de 2" aansluiting van mijn telescoop via een verloop ring ofzo ?
      of heb je dan zo'n beugeltje nodig die aan je oculair komt tehangen ?

wie heeft hier ervaring mee ??

-BaN-
      Meade LXD75 6"
      Samsung GX-1L 18-55
      Orion Shory Plus 2x Barlow
      Plossl series 500 4mm , 6.5mm
      Meade series 4000 DS Super plossl 26mm

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
        357 euro's bij de goedkoopste winkel
        Exclusief lens.

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
          Exclusief lens.
          Het is geen dlsr camera. De lens zit er vast op. Oftewel de lens zit in de prijs inbegrepen.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
            Origineel geplaatst door Freek
            Exclusief lens.
            Het is geen dlsr camera. De lens zit er vast op. Oftewel de lens zit in de prijs inbegrepen.
            Scherp Ik zeg niets meer.

Commentaar

Hoi Ban

Dit is een mooie site die mij geinspireerd heeft om met astrofotograpfie te beginnen. De maker van de foto's gebruikt een simpele Canon Powershot a70 camera. Deze camera komt uit februari 2003 en nog kan het zulke resultaten opleveren.
              Met nieuwere modellen moet er nog meer uit te halen zijn.

http://members.cox.net/kevinquin/Astrophotography/

Op cloudynights forum heb je een gedeelde voor canon gebruikers en hun resultaten. Ook waard om ff door te kijken.

http://tinyurl.com/y7vtlr

En als laatst een artikeltje over astrofotografie met digitale camera's.

http://www.cloudynights.com/item.php?item_id=101

Ik hoop dat dit je helpt bij het maken van je keuze.
              - Bresser 10x50

Commentaar

Hallo bananiel

Zijn minimale sluitertijd is 30 seconden en hij kan tot maar liefst iso 3200. Daarnaast heeft hij 10.7x optische zoom en zoom- en focusrings op de lens. En nog iets heel belangrijks om niet te vergeten, hij kan in RAW mode schieten! Hij kan filmpjes op 640 x 480 formaat maken met 30 fr/s wat heel goed van pas komt bij planeten.

Voor het dagelijks leven is deze camera ook een topinstrument. Macro foto's tot 1cm, weinig ruis bij hogere iso's en een toplens dat ook bij de hogere modellen gebruikt is.

Over een maandje ga ik deze camera ook kopen en dan heb ik ook mijn nieuwe refractor binnen. Dan kan ik me ook in astrofotografie verdiepen.

Hier heb je een zeer uitgebreid review over de camera

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms6000fd/

Groetjes

Eradj
                Heb je wel een goed gekeken naardie voorbeeld foto's in de review die je zelf hebt opgegeven? Weinig ruis bij hoge iso's, geloof je het zelf? ISO 3200 geef je als voordeel maar als je dat voorbeeldje ziet dan is dat niet best. Vanaf 800 al. Heb je ook even naar die vervorming gekeken die hij geeft met macro foto's? Begrijp me niet verkeerd het is een prima camera voor alledaags gebruik maar zodra je eisen gaat stellen lijkt het mij geen goede camera. Met zoveel ruis moet je een meester zijn om echt mooie DS-foto's te maken.

Als ik jou was zou ik voor de canon A710 IS gaan, wel onthouden dat je IS uit moet zetten met astrofoto''s . Volgens mij kan je deze camera niet op een telescoop zetten, maar de Sony T30 is echt een geweldige camera!! M'n moeder heeft deze als extra cameraatje en hij is echt top! In tegenstelling tot de camera hierboven(Fuji) heeft hij prachtige macro foto's op 1cm. Alleen heeft hij ISO 1000, waar hij het neit slecht op doet trouwens. Hij kan alleen niet zolang belichten. Echt een prachtige camera, al kan ik niks over de Canon zeggen dus heb ik geen vergelijking.

Commentaar

Ik zeg: hij KAN tot iso 3200. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk om DSO's met iso 3200 te schieten. Zelfs met dslr's gaan de meeste mensen niet boven 800, dus met digitale camera zou het hetzelfde of lager moeten zijn. Dus kom alsjeblieft niet met 'iso 3200' voorbeelden.

En dat hij weinig ruis heeft bij hogere iso's. Dat is een feit, vergelijk het maar met andere camera's dan zie je het zelf.(en met hoge iso's bedoel ik rond de 800,1600) aan iso 3200 moet je niet eens beginnen.
                  - Bresser 10x50

Commentaar

Als je bij de review die atodaz laat zien hier helemaal naar beneden scrolt naar 'low contrast detail'. Dan zie je dat er bij iso 800 en meer flink veel contrast verloren gaat door de ruis & de ruisverwijdering.

Voor de rest een prima camera!

Commentaar

Ik zeg: hij KAN tot iso 3200. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk om DSO's met iso 3200 te schieten. Zelfs met dslr's gaan de meeste mensen niet boven 800, dus met digitale camera zou het hetzelfde of lager moeten zijn. Dus kom alsjeblieft niet met 'iso 3200' voorbeelden.

En dat hij weinig ruis heeft bij hogere iso's. Dat is een feit, vergelijk het maar met andere camera's dan zie je het zelf.(en met hoge iso's bedoel ik rond de 800,1600) aan iso 3200 moet je niet eens beginnen.
                      Ik wil je absoluut niet aanvallen hoor. Maar je noemt het zelf als een argument dat hij tot 3200 KAN. Ok denk ik dan, maar waarom zeg je dan nu: dus kom alsjeblieft niet met ISO 3200 voorbeelden? Dan ontkracht je dus je eigen genoemde argument. Je hebt echt gelijk dat hij weinig ruis heeft bij hoge ISO waarden heeft voor dat soort type camera, daar heb ik niks over te zeggen.

Commentaar

Groot voordeel in dat verband is dat-ie raw beelden kan wegschrijven. Dat betekent dat je flink aan de goochel kan met darks, flats en biasframes. Dan moet die ruis in de hogere gevoeligheden een stuk weg te toveren zijn.

,xtG
                        .tsooJ
                        Ich bin ein Kollaser.
                        http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Ga je de camera ook gebruiken voor "normale" fotografie? Dan is het ook van belang om de camera eens in de hand te voelen.

Een van de reden dat ik de Nikon D70S heb gekocht was dat ik hem lekkerder in de hand vond liggen. Het is een grotere body dan de Canon 350D en is daardoor makkelijker vast te houden.
                          "I don't need PGP, dyslexia encrypts my mail and makes it unique."

Commentaar

Goed dat je over de D70 hebt. De TS zou er ook eens over na kunnen denken om een Nikon D40 kit te kopen voor 580 euri. Ook een goede camera.

Commentaar

@ Skyguy

Dat klopt helemaal. Maar daarom moet je ook in RAW schieten, dan heb je daar helemaal geen last van.

@Sjors

Ik had je vorige bericht wel als grof ervaren, dus excuses als ik je beledigd heb.

Ik noemde iso 3200 niet als voordeel, maar meer als wat de camera kan. ISO waardes van een camera melden lijkt me wel belangrijk, toch?
                              En ik had in mijn vorige bericht vermeldt dat je iso 3200 niet eens hoeft te gebruiken, tenzijn je hele kleine afdrukken gaat maken. Dan valt het wel mee.
                              - Bresser 10x50

Commentaar

Werken...
                              X