Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

meade lxd75+dsi

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

meade lxd75+dsi

ff in t engels omdat ik et al ergens anders gepost had :

i recently got my lxd75 sn10
    and for the clear skies i had it was all good
    tracking is even with the little i did except polar (rough) align and the 2 star align in autostar

as i bought a laptop for use with the scope
    i bought the meade dsi as of it contains al cables + software for computer control plus the ccd

i am a total astro newbie i owned a bresser thingy before so ive had little expierence nor ive had a oportunity to visit shops/observatory with knowledge

one of my first try's

few days back i had an suprise even with dsi dint know m83 was there even till the next day

and as of latest short but realy clear skies

this with the biggest meade lxd75 10" most exposures are stacked from 20/30 sec though tracking might support longer no pec(smart drive) simple drive train with terrestial first time not even supurbly balanced

tip's :
    turn on high precision in autostar
    and if ure friendly to neighbours set quite slew on

i hope this gives a good view what is possible with the lxd75 but as of everything its a learning curve

disadvantage lxd75
    the sn10 uses 3 weights making the mount extreamly heavy so make sure you do a good polar align and not have to move it in the dark

other tips with computer :
    the autostar connection if using usb to com needs a single dedicated usb if you do trough hub you might control the scope with moving ure mouse and makes autostar going into "proc trap" or even moving irraticaly

Wtf dat zijn foto's die jij hebt gemaakt? :schrik2: Maak eens een foto van een aantal planeten voor mij?

Commentaar

mooi man!!

Commentaar

het is weer heerlijk helder
        planeten is moelijk met f/4 telescoop jupiter lukt me iig nog niet

m27

Commentaar

wat onwijs cool...
          ik wil ook zo'n DSI !!!!

maar hoe nauwkeurig moet de tracking zijn? ik heb namelijk geen compu-gestuurde telescoop. wel een equatoriale montering met volgmotor op de RA-as. is dit een voldoende nauwkeurige combi om ook dergelijke foto's te maken?
          Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
          Vixen Great Polaris
          Canon 350D - NexImage

Commentaar

dat durf ik niet te beloven welzijn dit plaatjes gemaakt uit plaatjes onder de 30 sec dus theoretishc als je veel plaatjes van 30 sec kan maken op zon manier dat je ze op elkaar kan plakken met registax oid

focussen is best moelijk dus iets wat goed para focal staat is zeker wel handig die laatste ftoto was een tottaal van 50 x 21 sec donno of jij dat
            met de hand kan volgen

het zou je wel veel geduld kosten donno wat een volg moter voor je telescoop kost ( dsi kost ook weer gauw 300+(

Commentaar

en dsi kost 371 euro (meer info)

Commentaar

Juist en nu de telescoop nog

Commentaar

update van een m101 probeersel

ngc6015

Commentaar

met een beetje beeldbewerking zal je er nog veel meer uit kunnen krijgen

Commentaar

focussen is best moelijk dus iets wat goed para focal staat is zeker wel handig die laatste ftoto was een tottaal van 50 x 21 sec donno of jij dat
                      met de hand kan volgen
                      een volgmotor heb ik al, dus hoeft niet met de hand te gebeuren. met mn 10 mm oculair en de volgmotor aan, hou ik objecten (mits goed uitgelijnd en gebalanseerd) tijdenlang in beeld. ik denk dus dat het op zich wel redelijk moet werken...

maar met welk oculair is de DSI para-focaal?
                      Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
                      Vixen Great Polaris
                      Canon 350D - NexImage

Commentaar

er zit een parafocal ring bij voor een van je oculairen
                        laptop met usb 2.0 is nodig

Commentaar

update:

tevens is het wel erg belangrijk dat je ondergrond goed gelijk is en dat ook blijft ik zit hier op wat crapy zelf gelegde tegels welke het polar align niet makelijker op maken hoe beter hoe langer je iets in beeld houd en hoe beter de goto werkt (ccd heeft maar klein beeld veldje )

dus ik worstel nog wel ff verder met het alignen

Commentaar

Wow!

Commentaar

Misschien is het raadzaam om een drift align te doen. dit geeft je de perfecte pool afstelling. http://www.andysshotglass.com/DriftAlignment.html

deze video geeft goed aan hoe dat moet, het is wat lastig en veel werk in het begin , maar als je het een keer gedaan hebt en je stelt de poolzoeker goed af ( als je die hebt natuurlijk) ben je al heel dichtbij voor de volgende keer.
                              Ik zelf zet op, en laat de montering zonder telescoop met een groot zeil er over zo een paar weken staan (als het weer niet te erg wordt) scheelt veel tijd met opbouwen.

Let ook goed op dat alles goed waterpas staat, het belletje van je statief zou je even moeten controleren met een andere waterpas. bij mijn statief stond dat niet goed, met slecht volgen tot gevolg.

als je dat allemaal gedaan hebt moet je makkelijk aan een paar minuten fotografisch volgen kunnen komen met F4

Succes

Commentaar

Werken...
                              X