Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Goede camera voor planeetwerk met een C11?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Goede camera voor planeetwerk met een C11?

Een tijdje geleden sprak ik met John Sussenbach over webcammen. Hij gebruikte een Atik camera, na een tijd met de toucam gewerkt te hebben. Zijn resultaten vond ik fantastisch!
    Voorlopig wil ik me richten op planeten. Dus het echte webcamwerk.
    Hebben jullie tips?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

De DMK Geen goedkopen camera maar zeker goed.
    Firewire tot 60 fps! .
    http://www.theimagingsource.com/en/products/cameras/

Er komen steeds meer amateurs bij die m gebruiken, het is vergelijkbaar met Lumanera zoeen die Damian Peach gebruikt.

Kijk ook is op de yahoo "werkgroep astrofotografie" er zijn pas geleden een aantal discussies geweest over deze cam.

Commentaar

Die ruis ziet er wel een stuk beter uit op de derde!!

Alleen die prijs! ouch! Misschien kun jij je C11 nog ruilen voor een C9,25.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Hoi Norbert,

De Lumenera SKYnyx 2-0, de opvolger van de LU075, die Damian Peach gebruikt, heeft nog een extra voordeel: Hij heeft een 12-bits dynamisch bereik. Dat betekent dat hij veel hogere kleurcontrasten aankan. ALs je voor kleine objecten de crop-functie gebruikt kun je wel tot 112 fps beelden opnemen.

Hij is echter wel ontzettend duur, wel 1000 Euro!

Ik heb hem nu een half jaar en ben er erg tevreden mee.

Misschien ook een optie?

Commentaar

Norbert, misschien is deze link leuk om je een idee te geven wat mogelijk is met bepaalde combinaties:

http://saturn.cstoneind.com/

Natuurlijk is dit wel door een van de groten op dit gebied, en in schitterende omstandigheden. Maar toch.
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Bedankt voor de Tips!
            Arnaud, ik gebruik nu een toucam pro. Die Skynix ga ik in de gatne houden. Ik zag al advertenties in de S&T.
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
            X