Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade LPI/DSI, NexImage of webcam?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade LPI/DSI, NexImage of webcam?

hallo,

ik wil binnenkort gaan beginnen met astrofotografie. ik kan over een maand ofzo redelijk goedkoop aan een laptop komen, maar verder weet ik niet wat ik moet aanschaffen.
    nu heb ik hele goede verhalen gehoord over de NexImage van celestron, en wisselende verhalen over de DSI.

ik heb nog helemaal geen ervaring met web-cam imaging of iets wat er op lijkt, en mn budget is ook niet erg groot (dus ga niet roepen dat ik een SBIG moet kopen). in de eerste plaats denk ik dat ik simpel moet beginnen, dus met planeten ofzo. alhoewel het me eigenlijk toch ook wel ontzettend gaaf lijkt om een aantal DSO's vast te leggen.

heeft iemand van jullie ervaring met bovenstaande camera's en bijhorende software? graag jullie ervaring/meningen.
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Hallo,

Ikzelf heb een beetje ervaring met een webcam (Philips ToUcam Pro II, ongeveer 80-100 euro). Met behulp van de daarbij geleverde software ben je in staat de belichting/contrast etc te regelen. Het filmpje is te bewerken in het gratis te downloaden Registax. Dan komt er nog een 1,25 inch webcamadapter (35 euro) bij, om je webcam aan te sluiten op je telescoop. Ook wordt een UV/IR blokkeerfilter aanbevolen (40 euro dacht ik).
    Verder is er ook nog de NexImage van Celestron (moet wel voor 125 euro gekocht kunnen worden). Die schijnt dezelfde chip te hebben als de ToUcam, de adapter is geintegreerd, zodat je hem gelijk aan kunt sluiten op je scoop. Het filter kun je er eventueel los indraaien.