Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

PHD DEC waarde

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

PHD DEC waarde

Ik was vandaag even met de Lodestar aan het proberen. M13 ervoor en volgen met PHD/Lodestar. Nu zie ik dat de Dec waarde de X-as blijft volgen, helemaal vlak over de X-as. Klopt dat wel?
    Voeg bestanden toe

dec staat off!

Kun je op auto zetten,of north,south,ligt eraan welke kant het meest gecorrigeerd wordt.
    Skywatcher 8"photonewton-heq5pro-Atik 314c-lid van sterrenwacht Halley

Commentaar

Dat klopt. Maar tegelijk zie je geen enkele DEC drift, alsof de poolafstelling perfect is. Dat is toch wel apart. Is de calibratie wel goed uitgevoerd?
      "Hello Spaceboy"

Commentaar

Calibratie ging goed, geen probleem gehad. Vega bijna in het centrum, beetje corrigeren, daarna Duphe ging ook als normaal. Poolafstelling wel erg veel tijd aan besteed enige weken geleden, ik denk zeker 3 avonden.....

Commentaar

Aha. Dan is hij dus heel goed geworden. Je hebt een zuil neem ik aan? Ik zou je aanraden de DEC beweging Off te laten. Als je hem aanzet gaat PHD twijfelen en wisselen tussen N en S. Dan krijg je allerlei backlash effecten die het volgen in DEC soms enkele pixels kan laten oscilleren. Wel even meten hoe het zich houdt over langere belichtingstijden. Twee pixels (de eenheid van de grafiek) beweging in DEC gedurende een belichting zie je waarschijnlijk niet terug in je resultaat .
          "Hello Spaceboy"

Commentaar

Ik zal als het dit weekend nog helder wordt met alignmaster de poolafstelling nog eens checken. Maar, als ik de Dec niet op off zet, dan zie ik dat de blauwe en rode lijn in PHD min of meer de X-as volgen.

Hebben meer mensen de Dec in PHD op off staan?

Commentaar

Aha. Dan is hij dus heel goed geworden.
              Je gaat altijd wat zien. Het ziet er uit alsof hij de dec waarde niet mee neemt. Heb je gekalibreerd met dec off? (kan dat wel?)
              Ik heb dit ook wel eens gehad. Weet niet meer wat de oplossing was.....
              Motto: Boterzacht bewerken!

Commentaar

Werken...
              X