Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Webcammen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Webcammen

Ik heb een webcam Nex Image aangeschaft. Die zette ik op de hoekspiegel van m'n C8 en ik kreeg de maan enorm groot in beeld (Veel groter dan verwacht).
    De maan vloog echt uit mijn beeld, zodat ik veel moeite had om de juiste instellingen te maken voor het filmpje. Toch snel een aantal filmpjes gemaakt van 10 sec (30f/sec), maar hier heb ik niets aan voor registax.

Wat doe ik fout of moet ik veranderen om goede filmpjes te krijgen?
    Is het mogelijk om maan in het geheel te krijgen?

Heb je tracking voor de kijker , en staat die mooi op de pool afgesteld ?

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
      Heb je tracking voor de kijker , en staat die mooi op de pool afgesteld ?
      Kijker wel op de pool afgesteld. Tracking via PC o.i.d.?
      Ik heb wel een gewone volgmotor, maar die zal wel niet goed voor de maan zijn.

Commentaar

Heb je al eens een ster gevolgd ivm met poolafstelling , en heb je verschillende snelheden op dat motortje ?
        Stond de draairichting op noordelijk of zuidelijk halfrond ?

Commentaar

Ik heb inderdaad getest welke kant hij op moest draaien aan de hand van een ster (ging eerst natuurlijk de verkkeerde kant op).
          Ik heb wel de standaard snelheid gebruikt. Ik heb nog wel de optie 2x of 4x zo hard. Zo het hieraan liggen?
          Als ik het zo begrijp zal ik waarschijnlijk toch een fout hebben gemaakt hierin.

Commentaar

Heb je ook gekeken hoe lang die ster in beeld bleef ?
            Misschien een domme vraag , maar druk je op de knoppen van de control tijdens het tracken ?

Commentaar

Eerlijk gezegt heb ik niet al te lang de ster in beeld gehad. Ik zag alleen dat hij beter in beeld bleef dan bij de andere kant op draaien.

Ik zal het gewoon nog een keer proberen en goed opletten wat ik allemaal gedaan heb.

Hoelang moet je zo'n ster ongeveer in beeld houden om te testen?
              Is de standaard snelheid genoeg voor de maan of gaat deze 2x zo snel?

Commentaar

Als die ster zo'n minuut roerloos in beeld blijft ben je goed bezig , maar hoe langer hoe beter .
                Die 2x en 4x dienen om te corrigeren tijdens het track , teminste bij mij toch .
                Als je die ster in beeld kan houden , dan is die ook goed voor de maan .
                Als die ster toch beweegt in beeld dan is je poolafstelling niet goed .

Commentaar

Bedankt, ga ik mee aan het werk.

Commentaar

Ik zag dat je met de Next Imager 30 frames per seconde opneemt. Kun je beter op maximaal 10 frames houden, anders worden de afzonderlijke foto's minder goed door de hogere compressie die de camera toepast om de data door de USB kabel te krijgen.

Er slingert hierover een test rond op internet. Ik weet alleen het adres niet meer.

Laat je binnenkort wat foto's zien?

Succes, Bert
                    Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Bedankt, ik zal er minder frames van maken, het was inderdaad erg onzuiver.
                      Zodra ik iets leuks heb laat ik het zien. Ik ben alleen bang dat dit wel even zal duren gezien de verplichtingen de komende tijd.
                      Maar wat in het vat zit......

Commentaar

Werken...
                      X