Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

welke OAG gebruik je?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hallo Paul, ik weet niet precies welke verloopring je bedoelt? De corrector is opgebouwd uit twee delen; de corrector en de 2" insteek. Ik schroefde de corrector direct op mijn camera (op het 2" neusstuk), en de 2" insteek gebruikte ik niet. De genoemde afstand, 76.17mm, is dus de camera plus neusstuk, oftewel tot aan waar de corrector start (niet het glas). Omdat de lens natuurlijk wat bol is, vond ik die afstand wat lastig te bepalen en heb ik dus altijd gemeten tot naad van de aansluiting (2" neusstuk - corrector). Hopelijk is het nu duidelijk?

Commentaar

Die derde schroefde ik dus op mijn 2" neusstuk. De afstand naar het glas zal dus groter zijn dan naar het punt van aansluiting.

Commentaar

Ik gebruik deze oag ook met de 383, lodestar en een filterwiel. No problem.

Origineel geplaatst door paulcolenbrander Bekijk bericht
        Mijn Atik 383 en filterwiel en oag en lodestar wegen meer dan een canon 40d denk ik...
        Ik zal het geheel eens op de digitale keukenweegschaal leggen.
        De eerste opnamen lopen binnen, nog niet optimaal maar wel beter dan de vorige keer.
        Ik zal het ook eens testen met 5mm minder verlenging.
        - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Daarbij gebruik ik een 55mm backfocus cc. Ruimte genoeg!

Voor zover mij is verteld, is die 55mm vanaf de aanlegrand van de cc. Mijn beeld is comavrij.
          - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 18124.jpg views: 2 grootte: 145,6 KB id: 1056234

Op deze foto ligt de ring er voor. Deze is 4mm dik en schroef ik op het ondrste deel. Hierdoor past mijn T2 verlengring op de CC.
            Ik heb de afstand vanaf deze ring gemeten, omdat ik er vanuit ging dat deze er op hoort.
            Iedereen bedankt voor t meedenken, ik ga er mee aan de slag en zal het resultaat hier tonen.

gr Paul.
            CGE-PRO, GSO 10" RC f/8, 10" Carbon Newton f/4, AP APO80Q, Atik 383L+, PST.

Commentaar

Werken...
            X