Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zwart/wit opnames met kleurencamera?? Hoe kan dat??

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zwart/wit opnames met kleurencamera?? Hoe kan dat??

Vanochtend vol enthousiasme mijn nieuwe DFK gebruikt.....tal van avi's gemaakt van Jupiter en achteraf blijkt, zoals gewoonlijk, dat er weer een "technisch probleempje" is geweest:
    het blijkt dat alle filmpjes in zwart/wit zijn opgenomen!!

Hoe kan dat? Ik heb vast een of andere codec of zo verkeerd ingesteld staan.......

Bah!!

Excuses....moet even mijn teleurstelling kwijt......Heb ik twee uur in de kou gestaan voor mooie kleurenfoto's en dan dit............

Wel een troost: de seeing was belabberd. Beter dat dit nu misgaat dan de volgende keer, als de omstandigheden misschien prima zijn......

Kortom: :-)
    Last bewerkt door White Star; 27-10-12, 08:06.
    May the Force be with you....

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
    En ja, dit soort murphy-momentjes horen nou eenmaal bij onze hobby, bij voorkeur als je iets nieuws uitprobeert :lol:
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Hmm, ook met de uitleg van website Imaging Source wil het nog niet echt vlotten.....nu neemt-ie zelfs ook live op in zwart/wit....??
      Last bewerkt door White Star; 27-10-12, 13:30.

Commentaar

Kun je er niks over vinden in de handleiding of zo?
        Iets bij instellingen?
        Dubbelster-"astronoom" met een klassieke inslag | o.a. Skylux 70/700

Commentaar

Nee. De DFK-camera's hebben helaas geen (papieren) handleiding erbij. Moet het dus vooral van internet hebben.....
          Ik slaag er wel in om in live modus in kleur opnames te maken, maar vervolgens bij opslaan gaat er iets mis en worden de avi's als zwart/wit opgeslagen.
          Het is, denk ik een kwestie, van een vinkje links of rechts, maar welke......????

Commentaar

Welk programma gebruik je om de avi's op te nemen? Staat daar de kleurcode niet verkeerd?
            All is flux, nothing is stationary

Commentaar

Dat is gewoon het stuurprogramma dat bij de software vd camera zit: IC Capture AS.
              Ik heb de codec-instellingen gewijzigd: opnemen (live) in kleur, dat lukt en in zwart wit opnemen (live) lukt ook.
              Maar het oplaan vd avi in kleur, dat dus niet.

Commentaar

Heb je hier misschien iets aan?
                Livebeeld wel in kleur maar het AVI-bestand in zwartwit.

Het heeft waarschijnlijk met debayering instellingen te maken.
                Beetje een troebel onderwerp.
                Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Ha, ik geloof dat het nu goed gaat!! Met dank aan jullie en ook aan CN -forum!! Settings die ik heb gekozen bij IC Capture AS: YUY2 en RGB24. Aan het testfilmpje te zien, zojuist opgenomen, doet-ie het nu wel in kleur, na inladen avi in Registax. Althans, ik zie diverse kleuren licht (heb met de DFK op en neer bewogen richting het raam). Een soort regenboogje. Kortom, dan moet het kleur zijn. (Of het is een fata morgana)

Commentaar

Werken...
                  X