Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

DMK618 met shoestring of Orioncamera?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

DMK618 met shoestring of Orioncamera?

Wat zijn de voor en tegens als ik wil guiden via AOG op mijn Quadruplet 65 mm:, ik heb een dmk618 en die moet ik via een shoestring aansluiten..en via de laptop naar mijn Neq6.
    Ik kan ook met een Orion guidercamera volgen rechtstreeks op de Neq6...

Valt er iets van te zeggen, beter niet shoestring of dmk juist wel of niet...?

Ik heb die shoestring gehad en niks dan problemen mee gehad tot ik de zooi verkocht heb en me een alccd5 voor het guiden aangeschaft heb. Alle problemen opgelost. ALCCD5 werkt perfect met PHD en belangrijker: geen frustraties meer als het dan eens helder wordt
    http://yoerisastrophotography.moonfruit.com/

Commentaar

Of verkoop je DMK en koop een Inova Pla-mx die dezelfde 618 chip heeft maar ook een ST-4 guideport.
      Denk dat je nog geld overhoud ook.
      Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Zo? Klinkt interessant. Wie verkoopt deze? Robtics of TS alleszins niet.
        http://yoerisastrophotography.moonfruit.com/

Commentaar

Zo min mogelijk componenten gebruiken. us geen shoestring als het niet nodig is.

erik
          "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
          Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Origineel geplaatst door yoeri Bekijk bericht
            Zo? Klinkt interessant. Wie verkoopt deze? .
            Bv. Astroshop klik
            Of ook bij pierreastro te bestellen: klik
            Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Bedankt voor het meedenken.
              Mooie camera die inova, absoluut. Als ik geen dmk618 had, zou ik zeker voor de inova gaan...blijft vreemd dat deze niet in Nederland te koop is.
              Ik heb de volgende keuze gemaakt; ik hou mijn dmk618 maar koop er een 2de hands orion guidcamera bij...die kost me 150 euro. Ik hoop wel dat de orion lichtgevoelig genoeg is voor mijn quadruplet (65MM) ivm de lichtopvang...of zal dat wel goed komen???
              Mijn dmk verkopen, vang ik pakweg hooguit 300 euri (schat ik) voor..100 euri bijleggen (als het niet meer is) voor de inova.....dan wordt het verschil me te klein.
              Kan ik hopelijk ook guiden (OAG) als ik met de dmk ga werken, alhoewel je dat nauwelijks gebruikt bij planeten.........

Commentaar

Origineel geplaatst door MvD Bekijk bericht
                Bv. Astroshop klik
                Of ook bij pierreastro te bestellen: klik
                Inderdaad, of bij de producent zelf in Parijs: M42 Optic

Ik heb mijn iNova PLB-Mx daar besteld inclusief full support en een jaar garantie. Ik had hem binnen 2 dagen in huis ;-) nadat ik eerst veel informatie had ingewonnen via een van hun technische mensen. De communicatie verliep volledig in engels mocht je een probleem met frans hebben.
                Takahashi TSA-102S + TOA-35 0.7X reducer + Avalon Linear FR StarGo, iNova PLB-Mx planet/guide camera, Nikon D5100 Baader BCF mod, Baader Herschel Prism

Commentaar

Werken...
                X