Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Experimentje...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Experimentje...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: P1160151.JPG views: 1 grootte: 442,7 KB id: 1099212

Canon A1 + Canon 200mm F4.0 + Vivitar 2x teleconverter + Philips ToUcam 740 Pro + duct tape + wxAstroCapture + AutoStakkert! 2 + Arch Linux laptopje =

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: test.png views: 1 grootte: 234,4 KB id: 1099213

Vanaf ruim 5 meter, top 10% van 1556 frames. Ik ben aardig verrast door het resultaat eigenlijk! Binnenkort de boel maar es op de maan mikken...
    Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
    Omne ignotum pro magnifico.

Geniaal laat maar komen die maan!
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Hu? Je gebruik een Canon A1 analoog camera als houder om een webcam sensor achter een 200mm telelens te hangen?
      IK heb dat gedaan met een lensdop die ik in een multiplex plaatje met een gat heb gelijmd.
      Of mis ik iets?
      "Hello Spaceboy"

Commentaar

Kijk, dát vind ik mooi!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Een digitale achterwand!
          Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
          (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Uiteraard zijn er elegantere oplossingen te bedenken, maar dit is wat ik voorhanden heb...
            Last bewerkt door patrickduis; 13-10-12, 08:23. Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.
            Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
            Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Maak van je analoge camera een digitale camera, geniaal.
              Leuk project.

Paul
              RC8, Robtics 102ED, Intes MK-67 en 72, PST40, QSI 583wsg, Daystar ION, DMK31AF, DBK31AU, Orion SS, Nikon D80, iEQ45, Sterrenwacht Basserhof

Commentaar

Heb nog een ouwe Minolta liggen...
                - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Hoge experiment-waarde, vooral rond het concept oud vs nieuwe technologie :smile:
                  -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Mooi digitaal filmrolletje. Leuk experiment.
                    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
                    X