Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat doet nu eigenlijk een Hutech LPS filter?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat doet nu eigenlijk een Hutech LPS filter?

Zojuist had ik even niets, dus ik dacht ik pak de DSLR en leg hem op zijn rug op de tuintafel.

Ik dacht ik schiet eens wat voor de fun, een paar frames van 20 seconden op 18mm en ISO 1600.
    Nu viel mijn oog op mijn Hutech LPS filter, wat ik eigenlijk nooit gebruik omdat ik met de Astrodons en mijn CCD fotografeer.

Ik dacht dat is een mooie kans om eens te bekijken wat zo'n filter nu eigenlijk voor verschil maakt!

Je ziet het weleens in reviews, een plaatje met filter en een plaatje zonder. Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik twijfel altijd, zijn de omstandigheden en settings bij plaatje 1 wel hetzelfde als bij plaatje 2? Om daarachter te komen heb ik het 2" filter eens half over de lens gelegd.

De ene kant van het plaatje laat het beeld zien zonder filter, de andere kant met filter.
    Oordeel zelf! Mocht je je afvragen of zo'n filter de moeite waard is, dan is dit wellicht een leuke afweging.

Gr. Dennis
    Voeg bestanden toe
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Zo dat geeft een 'goed beeld'
    Gaat dus echt lichtvervuiling tegen.
    Dank voor deze test.
    Last bewerkt door Broertje; 11-10-12, 20:21.
    Meade LX200GPS 12" - Lodestar - Canon450Da

Commentaar

Haha, leuke test!
      10" SW Flextube dobson

Commentaar

Wat een verschil ...
        -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Duidelijker kun je het niet laten zien.
          Meade LXD75 8" Schmidt Newton
          The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

Is het een clip-filter? Ga je em verkopen?
            "Hello Spaceboy"

Commentaar

Er zijn meerdere LPS versie's toch ? Welke is dit als ik vragen mag ?
              Meade LX200GPS 12" - Lodestar - Canon450Da

Commentaar

Er zijn inderdaad verschillende versies van. Dit is de Hutech LPS P2. De 2" uitvoering, dus kan ook in een filterwiel.
                Of ik hem wil verkopen? Tja. Ik gebruik hem niet eigenlijk.

Gr. Dennis
                - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Ik wil hem graag van je kopen als je hem niet gebruikt!
                  Astrotrac TT320X-AG, ATC mini-wedge, Berlebach Report 1002, Canon Baader modified 450D, nikon 180mm ED F2.8

Commentaar

Werken...
                  X