Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

verlengbus /adapter qaudruplet 65 mm

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

verlengbus /adapter qaudruplet 65 mm

Hoi, weet iemand hoe ik kan uitrekenen welke verlengbus ik nodig heb om in focus te komen met mijn Canon 40d camera , of misschien dat ik 1 adapter kan aanschaffen voor aansluiting op mijn Quadruplet...
    Kan ik simpelweg niet de helft mijn prisma nemen en (+) ongeveer de afstand die ik nodig heb van het oculair dat het prisma steekt (tot aan het oculairglaasje)
    Het gaat om de 65 Q apo,lengte 420mm/65mm.
    Last bewerkt door pieterbrands; 11-10-12, 17:21.

volgens mij een 35mm. ik heb deze kijker ook, gebruik met mijn CCD een 35mm verlengbus.
    Ik heb m nu in gebruik, kan t later wel voor je testen. :-)
    Last bewerkt door paulcolenbrander; 11-10-12, 21:07.
    CGE-PRO, GSO 10" RC f/8, 10" Carbon Newton f/4, AP APO80Q, Atik 383L+, PST.

Commentaar

Oke, Paul. Als je dat wilt doen graag! Zal het dan uitmaken of ik er een dmk of een eos aan vastkoppel...
      Heb je er dan een zenithprisma tussen of rechtstreeks in de focuser?
      Last bewerkt door pieterbrands; 11-10-12, 21:45.

Commentaar

Rechtstreeks er op.
        DMK weet ik niet, ik verwacht dat dit wel goed gaat.
        Je kunt t misschien ook uitrekenen, de canon heeft een afstand van 55mm nodig.
        (het brandpunt moet 55mm diep de camera in)
        CGE-PRO, GSO 10" RC f/8, 10" Carbon Newton f/4, AP APO80Q, Atik 383L+, PST.

Commentaar

Ik adviseer met klem om de meest voor de hand liggende - en hufterproof - oplossing te zoeken: Ga met je spullen naar de winkel in AMstelveen (Ganymedes) of Den Haag (Robtics). Bij de laatste is ook hands on ervaring met astro fotografie. Je bent een beginner, en je moet je niet het genoegen ontzeggen om advies te krijgen, en de spullen live te zien.
          "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
          Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

Werken...
          X